737 099 läst ·
24 732 svar
737k läst
24,7k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 704 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 704 inlägg
Jaja men nu finns det ingen förberedd grop (psyko!!) utan det va stundens ingivelse.F fribygg skrev:
Edit: Hej Säpo och Must och NRA och alla ni andra som läser detta, det är en paroditråd! Don't kill me please
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 926 inlägg
Även om fot för många är ett arkaiskt mått i Sverige så är det väl inte otydligt i sig.
1,8 m djupt, 51,2 meter långt och 15,8 meter brett blir det i SI-enhet. Men det blir då om jag räknar rätt också 1480 kubikmeter massor att ta hand om. Det är onekligen massor!
Rekommenderar att du tar in minst tre offerter från olika entreprenörer. Det här är inget du gör själv i månens sken.
Som andra varit inne på kräver det nog också marklov. Och är inte allt på din egen mark måste du ha markägarens tillstånd. Kanske behöver du också prata med länsstyrelsen först om det finns fornlämningar i området.
1,8 m djupt, 51,2 meter långt och 15,8 meter brett blir det i SI-enhet. Men det blir då om jag räknar rätt också 1480 kubikmeter massor att ta hand om. Det är onekligen massor!
Rekommenderar att du tar in minst tre offerter från olika entreprenörer. Det här är inget du gör själv i månens sken.
Som andra varit inne på kräver det nog också marklov. Och är inte allt på din egen mark måste du ha markägarens tillstånd. Kanske behöver du också prata med länsstyrelsen först om det finns fornlämningar i området.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 704 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 704 inlägg
Vänta va? Jag kan omöjligen behöva gräva 1480 kubik för att bli av med mitt problem. Du räknar oerhört fel.Nötegårdsgubben skrev:
Även om fot för många är ett arkaiskt mått i Sverige så är det väl inte otydligt i sig.
Jaja, du som sthlms jurist slingrar dej alltså och påstår att det inte var överlagt. Du lär inte komma med i de norrländska jaktlagen om du inte gräver en grop åt andra och vänder andra kinden till.Düsseldorff skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 926 inlägg
De volymerna handgräver du lätt på en eftermiddag. Bjudgrannen på några öl så får du hjälp. Samtidigt kan ni diskutera grenarna som hänger över tomtgränsen. Brukar bli rådet att bjuda på bärs.Düsseldorff skrev:
Medlem
· Halland
· 4 435 inlägg