Düsseldorff
F fribygg skrev:
Äh, så mycket trams är det inte. På bukefalos.se stänger man trådarna och öppnar nya när de gamla är fulla.

Vargjägare gräver gropen innan de skjuter och det bör väl gälla oavsett om det är ett svin eller nått annat som ska 6fot under jord?
Jaja men nu finns det ingen förberedd grop (psyko!!) utan det va stundens ingivelse.

Edit: Hej Säpo och Must och NRA och alla ni andra som läser detta, det är en paroditråd! Don't kill me please

• Haha
  • Gilla
djanlov och 4 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jaja men nu finns det ingen förberedd grop (psyko!!) utan det va stundens ingivelse.

Edit: Hej Säpo och Must och NRA och alla ni andra som läser detta, det är en paroditråd! Don't kill me please
Vi kommer minnas dig som en hyvens prick!
👋

• Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Även om fot för många är ett arkaiskt mått i Sverige så är det väl inte otydligt i sig.

1,8 m djupt, 51,2 meter långt och 15,8 meter brett blir det i SI-enhet. Men det blir då om jag räknar rätt också 1480 kubikmeter massor att ta hand om. Det är onekligen massor!

Rekommenderar att du tar in minst tre offerter från olika entreprenörer. Det här är inget du gör själv i månens sken.

Som andra varit inne på kräver det nog också marklov. Och är inte allt på din egen mark måste du ha markägarens tillstånd. Kanske behöver du också prata med länsstyrelsen först om det finns fornlämningar i området.

• Haha
  • Gilla
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
Düsseldorff
FredrikR FredrikR skrev:
Vi kommer minnas dig som en hyvens prick!
👋
Det sista jag säger innan jag dör är att folk är överdrivet rädda för asbest och svartmögel! Ses i helvetet!

• Haha
  • Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
D
Men dom måste ju få betalt för att packa servicebilen och köpa delarna!

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Även om fot för många är ett arkaiskt mått i Sverige så är det väl inte otydligt i sig.

1,8 m djupt, 51,2 meter långt och 15,8 meter brett blir det i SI-enhet. Men det blir då om jag räknar rätt också 1480 kubikmeter massor att ta hand om. Det är onekligen massor!

Rekommenderar att du tar in minst tre offerter från olika entreprenörer. Det här är inget du gör själv i månens sken.

Som andra varit inne på kräver det nog också marklov. Och är inte allt på din egen mark måste du ha markägarens tillstånd. Kanske behöver du också prata med länsstyrelsen först om det finns fornlämningar i området.
Vänta va? Jag kan omöjligen behöva gräva 1480 kubik för att bli av med mitt problem. Du räknar oerhört fel.

• Wow
FredrikR
  • Laddar…

Jaja, du som sthlms jurist slingrar dej alltså och påstår att det inte var överlagt. Du lär inte komma med i de norrländska jaktlagen om du inte gräver en grop åt andra och vänder andra kinden till.

• Haha
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
Vänta va? Jag kan omöjligen behöva gräva 1480 kubik för att bli av med mitt problem. Du räknar oerhört fel.
Det finns tre sorters jurister, de som kan räkna och de som inte kan räkna. Är du säker på att det här är en strid du vill ta?

• Gilla
  • Haha
  • Älska
antett och 8 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Att ta in offerter är väl nått som lämpar sig att göra i månens sken.
Behöver man inte en långburk för varje offert?

De volymerna handgräver du lätt på en eftermiddag. Bjudgrannen på några öl så får du hjälp. Samtidigt kan ni diskutera grenarna som hänger över tomtgränsen. Brukar bli rådet att bjuda på bärs.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Claes Sörmland och 5 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Åk till närmsta grävfirma och bjud på en vetekrans så kommer hålet vara grävt på ett kick.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Claes Sörmland och 5 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Va är inte allt i den här tråden fakta
Jo det är fakta men ”dom” är emot oss och försöker få oss att framstå som oseriösa.

Assåännaseriöstasså, gå in i Covidtråden och läs så framstår mina vildaste inlägg om mind control-strålning som ytterst vetenskapligt underbyggda.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Brukar bli rådet att bjuda på bärs.
Du är närking va, vi Östgötar tar en bira med grannen om nått viktigt ska diskuteras..

• Gilla
skogaliten
  • Laddar…
Jag kan omöjligen behöva gräva 1480 kubik för att bli av med mitt problem.
Behöver du hjälp?

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Du är närking va, vi Östgötar tar en bira med grannen om nått viktigt ska diskuteras..
Dä går alriii

• Gilla
  • Älska
antett och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.