Henningelvis Henningelvis skrev:
Ni verkar ju haft tur med er granne, men det är kanske dags att prata med dottern om hennes språkbruk.
Vi får nog göra det! Kändes sådär att bli kallad för kioskmongo som bor under en sten. Ungefär lika illa som ADHD-byggare...

• Gilla
paralun och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Verkligen utpekande mot kiosker, de lever redan en tynande tillvaro och behöver inte mötas av mer fördomar från samhället.

• Haha
  • Gilla
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
Jag har nog svårast för uppfattningen att det är negativt att bo under en sten. Det är ett hållbart boende som använder mycket lite av naturens resurser och det är samtidigt en boendeform väldigt känslig för klimatförändringarna. Utrymmet under stenen översvämmas exempelvis enkelt. Så lite mer respekt och förståelse för stenen som boendeform är väl vad jag skulle önska mig.

• Haha
  • Gilla
TypRätt och 7 till
  • Laddar…
Kioskmongo är ju för fan vad dem är! Finns inget nedsättande i det, utan det är bara ett krasst konstaterande som dottern gör där. 90% av alla som jobbar i kiosk är mongon.

Dem ska ba’ va jävligt glada att vi inte spöar dem och lurar de mer en vi gör.

Hade ett mongo som klass kompis i högstadiet. Han jobbar i kiosken nu. Men han e shysst! Fixade praktikplats hos hans brorsa när ja kom ut från kåken.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Kändes sådär att bli kallad för kioskmongo
Ja, det är ett förlegat uttryck som saknar relevans då det knappt finns några kiosker kvar. Närbutiksmongo vore en mer lämplig förolämpning.

• Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
En mango är väl större chans att hitta i närbutiken?
Kan inte vara många kiosker som saluför ”exotiska” frukter?
🤔 skulle kanske vara hos ”turken” på hörnet…….

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Jag ska koppla in en ny elcentral. Sladdarna har de här färgerna. Hur ska jag koppla?

Med följdkommentaren: Sluta klaga på att jag inte vet, bara tala om hur jag ska koppla.
Bara att kalla det sladdar är roligt i sig. 😀

• Gilla
djanlov och 1 till
  • Laddar…
tommib
Jag undrar framför allt om ni gör potatismoset under stenen eller i kiosken?

• Haha
  • Gilla
Zsam och 5 till
  • Laddar…
Då jag misstänker att ”turken” hyr ut kiosken till en familj somalier som sover där räknas den väl som ett hem?
Eller sköter dom bara städningen och sover på jobbet?
Hursomhelst är potatismoset oätligt oavsett var dom tillagar det

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jag undrar framför allt om ni gör potatismoset under stenen eller i kiosken?
Om man kan stå under kiosken kräver den bygglov.

• Haha
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Om man kan stå under kiosken kräver den bygglov.
Samma sak med stenen faktiskt. Om det inte är så att man grävt ut under den, då är det marklov som gäller.

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Vi får nog göra det! Kändes sådär att bli kallad för kioskmongo som bor under en sten. Ungefär lika illa som ADHD-byggare...
"kioskmongo", nytt ord i "white trash" folkets ordbok?

P paralun skrev:
"kioskmongo", nytt ord i "white trash" folkets ordbok?
"White trash":a inte mig och min dotter! Hur mycket studielån har du själv, om jag får fråga?

• Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Jag har fått erbjudande att köpa 100kg vildsvinskött av en trevlig säljare som stoppade mig på parkeringen utanför köpcentret.

För bra deal för att inte slå till?

(Vill bara ha medhåll och gärna förslag på recept!)

G
FredrikR FredrikR skrev:
Jag har fått erbjudande att köpa 100kg vildsvinskött av en trevlig säljare som stoppade mig på parkeringen utanför köpcentret.

För bra deal för att inte slå till?

(Vill bara ha medhåll och gärna förslag på recept!)
Skär i 2cm tjocka kotletter och stek i max 30 sekunder på vardera sida kött annars förstör du smaken.

Rekomenderar en svampsås finns mycket god svamp i skogen speciellt dom röda.

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.