737 043 läst ·
24 732 svar
737k läst
24,7k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 091 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 2 088 inlägg
Jag har nog svårast för uppfattningen att det är negativt att bo under en sten. Det är ett hållbart boende som använder mycket lite av naturens resurser och det är samtidigt en boendeform väldigt känslig för klimatförändringarna. Utrymmet under stenen översvämmas exempelvis enkelt. Så lite mer respekt och förståelse för stenen som boendeform är väl vad jag skulle önska mig.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 924 inlägg
Kioskmongo är ju för fan vad dem är! Finns inget nedsättande i det, utan det är bara ett krasst konstaterande som dottern gör där. 90% av alla som jobbar i kiosk är mongon.
Dem ska ba’ va jävligt glada att vi inte spöar dem och lurar de mer en vi gör.
Hade ett mongo som klass kompis i högstadiet. Han jobbar i kiosken nu. Men han e shysst! Fixade praktikplats hos hans brorsa när ja kom ut från kåken.
Dem ska ba’ va jävligt glada att vi inte spöar dem och lurar de mer en vi gör.
Hade ett mongo som klass kompis i högstadiet. Han jobbar i kiosken nu. Men han e shysst! Fixade praktikplats hos hans brorsa när ja kom ut från kåken.
Då jag misstänker att ”turken” hyr ut kiosken till en familj somalier som sover där räknas den väl som ett hem?
Eller sköter dom bara städningen och sover på jobbet?
Hursomhelst är potatismoset oätligt oavsett var dom tillagar det
Eller sköter dom bara städningen och sover på jobbet?
Hursomhelst är potatismoset oätligt oavsett var dom tillagar det
Renoverare
· Uppsala
· 2 088 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 091 inlägg
Jag har fått erbjudande att köpa 100kg vildsvinskött av en trevlig säljare som stoppade mig på parkeringen utanför köpcentret.
För bra deal för att inte slå till?
(Vill bara ha medhåll och gärna förslag på recept!)
För bra deal för att inte slå till?
(Vill bara ha medhåll och gärna förslag på recept!)
Skär i 2cm tjocka kotletter och stek i max 30 sekunder på vardera sida kött annars förstör du smaken.FredrikR skrev:
Rekomenderar en svampsås finns mycket god svamp i skogen speciellt dom röda.