818 803 läst ·
30 244 svar
819k läst
30,2k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
jaG köpte ett hus för inte så längesen, tror det var förut. näR det regnar mycket, alltså mer än bara lite, så händer det ibland eller ganska ofta att det blir blött i källaren. eN gång, eller om det var flera gånger så tittade jag i källaren, men såg inget. näR jag var på visningen så var lampan i taket tänd, men den tog jag bort för det kostar pengar när den lyser hela tiden. meN kranen i köket droppar hela tiden nu, så vem ska jag klaga hos? tingsrätteN, mäklaren, polisen, kundtjänst på ikeA eller grannen? förrA ägaren kan jag inte klaga hos, för hon flyttade utrikes och det kostar så mycket att skicka brev dit.
SMHI är säkert vana att ta emot väderrelarerat gnäll (klagomal.regn@smhi.se)M Mekplatsen skrev:jaG köpte ett hus för inte så längesen, tror det var förut. näR det regnar mycket, alltså mer än bara lite, så händer det ibland eller ganska ofta att det blir blött i källaren. eN gång, eller om det var flera gånger så tittade jag i källaren, men såg inget. näR jag var på visningen så var lampan i taket tänd, men den tog jag bort för det kostar pengar när den lyser hela tiden. meN kranen i köket droppar hela tiden nu, så vem ska jag klaga hos? tingsrätteN, mäklaren, polisen, kundtjänst på ikeA eller grannen? förrA ägaren kan jag inte klaga hos, för hon flyttade utrikes och det kostar så mycket att skicka brev dit.
Skänk huset till Barncancerfonden om inte vädret bättrar sig senast i maj.
Men du kan ju inte fara till Ikeas kundtjänst det måste ju vara ett byggvaruhus kundtjänst du kontaktar.M Mekplatsen skrev:jaG köpte ett hus för inte så längesen, tror det var förut. näR det regnar mycket, alltså mer än bara lite, så händer det ibland eller ganska ofta att det blir blött i källaren. eN gång, eller om det var flera gånger så tittade jag i källaren, men såg inget. näR jag var på visningen så var lampan i taket tänd, men den tog jag bort för det kostar pengar när den lyser hela tiden. meN kranen i köket droppar hela tiden nu, så vem ska jag klaga hos? tingsrätteN, mäklaren, polisen, kundtjänst på ikeA eller grannen? förrA ägaren kan jag inte klaga hos, för hon flyttade utrikes och det kostar så mycket att skicka brev dit.