P Pin skrev:
Jag har nyss köpt en Tesla Plejd. Den kan faktiskt mycket mer än att tända lyset. Perfekt om man inte är Systemadministratör och bara vill det ska fungera. Precis som med Apple. Och aktien stiger också.
Den vet var du vill på autopilot, gissar jag?

FredrikR FredrikR skrev:
Den vet var du vill på autopilot, gissar jag?
Nej den har bara start/stop knapp och dimmerljus.

• Wow
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Så du tog grannens rå i besittning
Grannen frågade om hjälp med fastighetsbetäckning, och jag tog det bokstavligt. Grannen var ortodox, men på ett annat sätt, så nu är det rågång mellan våra hus. Nu när vi varit ihop ett år har jag även besittningsrätt. Grannen säger jag beter mig som ett djur. Rået säger män är djur. Rådjur antar jag.

• Haha
  • Wow
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
N
P Pin skrev:
Grannen frågade om hjälp med fastighetsbetäckning, och jag tog det bokstavligt. Grannen var ortodox, men på ett annat sätt, så nu är det rågång mellan våra hus. Nu när vi varit ihop ett år har jag även besittningsrätt. Grannen säger jag beter mig som ett djur. Rået säger män är djur. Rådjur antar jag.
Du är alltså råddjuret
Animerad figur med kockhatt, pensel, palett som målar ägg, konstnärlig och färgglad teckning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Du är alltså råddjuret
[bild]
Och nu är jag alltså gift med såsdjuret efter att hon serverat ur sin snipa.

• Haha
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Du, det är inte fredag redan! 😱

• Haha
Pin
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Du, det är inte fredag redan! 😱
Säg det till Tove Jansson. Vad tänkte hon på egentligen?

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
P Pin skrev:
Säg det till Tove Jansson. Vad tänkte hon på egentligen?
Förmodligen måndagen, långt till helgen och behov av att flytta fokus?

(Hade det varit fredag hade ett bilder!!! varit på sin plats, men nu får vi använda fantasin) 😳

N
P Pin skrev:
Vem som helst kan bli hänförd i en båt
Träbåt förtöjd vid brygga, klart vatten, blå himmel, flytbryggor, en person solar, sommardag.
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P
Snipa o snippa inte lätt med det svenska språket inte ens domstolar klarar av det längre😀😂

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
Fick dålig hjälp igår och fortsatt dåligt med ström i huset så jag har kollat på utsidan ifall ni kan se något fel här. Gärna lite kunskap bakom vilken kabel som kan tänkas vara defekt…

• Två personer på stegar bland en röra av elektriska kablar på en stolpe.
    Skapa konto
  • Gilla
pette och 7 till
  • Laddar…
N
Rejäl skrev:
Fick dålig hjälp igår och fortsatt dåligt med ström i huset så jag har kollat på utsidan ifall ni kan se något fel här. Gärna lite kunskap bakom vilken kabel som kan tänkas vara defekt…
Det är den tredje kabeln på höger sida just ovanför den fjärde på framsidan som är sjätte uppifrån på baksidan lite till vänster om den fjärde på vänster sidan. Den behöver bytas ut till en grövre kabel så strömmen kan flyta fritt till ditt hus

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
P
N Niq skrev:
Det är den tredje kabeln på höger sida just ovanför den fjärde på framsidan som är sjätte uppifrån på baksidan lite till vänster om den fjärde på vänster sidan. Den behöver bytas ut till en grövre kabel så strömmen kan flyta fritt till ditt hus
Ok hänger inte riktigt med tredje ifrån höger? Hur många har jag totalt på höger sida?

Rejäl skrev:
Kopplingen har jag ingen åsikt om men de måste ha en riktig byggnadsställning. Stege får man inte arbeta från, bara klättra på.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P
P Pin skrev:
Kopplingen har jag ingen åsikt om men de måste ha en riktig byggnadsställning. Stege får man inte arbeta från, bara klättra på.
Nu har du missförstått arbetsmiljö reglerna, man har ju fallskydd i överflöd ifall man skulle ramla så får man bara välja närmsta kabel att hålla i…

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.