fubar fubar skrev:
En klassiker
Gjorde så och kollegan ringde supporten. Flrst hade han svårt att förklara vad som var fel. Sedan var allt upp och ner så när han drog musen åt höger gick den till vänster om han skulle klicka någonstans. Episkt supportsamtal. 😅

• Älska
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Hamnar högt upp på listan över kortkommandon jag inte ska lära mina äldre kollegor! Eller också ska jag göra det, och sen bara "Meh! Jag sa ju åt dig att du skulle trycka Ctrl + V, vad har du nu gjort???"

Hmmm.....

P Pin skrev:
Tvärtom så är det övriga två dagar när man är hemma man är där.
Ah! Det förklarar en del kritik jag fått. Tack!

• Gilla
  • Haha
Pin och 1 till
  • Laddar…
N
P Pin skrev:
När någon inte låser datorn och vänder ryggen till. Håll in Ctrl + Alt och tryck på någon av piltangenterna.
För oss som inte är datornördar kanske du kan tänka dig att berätta vad som händer. Känns inte som något jag vill prova utan att veta hur man får tillbaka det.
Eller kanske jag skulle prova på chefens dator

• Haha
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
N
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Hamnar högt upp på listan över kortkommandon jag inte ska lära mina äldre kollegor! Eller också ska jag göra det, och sen bara "Meh! Jag sa ju åt dig att du skulle trycka Ctrl + V, vad har du nu gjort???"

Hmmm.....
Kan du lära dina äldre kollegor saker❓

N Niq skrev:
Kan du lära dina äldre kollegor saker❓
Ja, faktiskt, men jag vet inte om de kan lära sig mer avancerade kortkommandon än sådana som kräver 2 samtidiga knapptryck, typ Ctrl + C. 3 samtidiga knapptryck kanske är för mycket? Jag menar, kaffemaskinen i lunchrummet kräver bara ett knapptryck åt gången...

N
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Ja, faktiskt, men jag vet inte om de kan lära sig mer avancerade kortkommandon än sådana som kräver 2 samtidiga knapptryck, typ Ctrl + C. 3 samtidiga knapptryck kanske är för mycket? Jag menar, kaffemaskinen i lunchrummet kräver bara ett knapptryck åt gången...
Jag har försökt lära min äldre kollegor att om internet fungerar i en dator och inte i den andra så är det inte internetanslutningen det är fel på.
Eller om något inte funkar i en fullt fungerande usb port så kommer det inte fungera i en annan usb port heller.
Men dom tror inte ännu.

• Ledsen
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Men dom tror inte ännu.
Tro, hopp och kärlek är ju viktigt, har du tänkt att frälsa dina kollegor med sunt förnuft och IT-support?

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
A
F fribygg skrev:
Tro, hopp och kärlek är ju viktigt,
Än har vi inte gett upp hoppet om dig @fribygg😉

• En leende man i hatt vilar på en stol i en blomstrande trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Arg
Saelen och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
För oss som inte är datornördar kanske du kan tänka dig att berätta vad som händer. Känns inte som något jag vill prova utan att veta hur man får tillbaka det.
Eller kanske jag skulle prova på chefens dator
Ja prova på chefens dator. Samma kommando fyra ggr och ni är tillbaka igen.
Roterar skärmbilden 90 grader.

N
F fribygg skrev:
Tro, hopp och kärlek är ju viktigt, har du tänkt att frälsa dina kollegor med sunt förnuft och IT-support?
Nej det har jag inte tålamod eller energi till. Dom får prova lösa problemen hur dom vill. Jag kan dricka kaffe så länge dom inte är intresserade av att lyssna på mina förslag

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Än har vi inte gett upp hoppet om dig @fribygg😉
Den bilden på Ernst.... Nu måste jag tvätta ögonen med bromsvätska

• Haha
  • Ledsen
Dilato och 4 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Tänk om bromsvätskan gör att bilden stannar på näthinnan?

• Wow
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 4 till
  • Laddar…
N
S Saelen skrev:
Illustration av rosa "UNSEE JUICE"-juicebox med drakfruktsmak och humoristisk text om "100% FRESH REGRET."
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Dilato och 5 till
  • Laddar…
N
P Pin skrev:
Ja prova på chefens dator. Samma kommando fyra ggr och ni är tillbaka igen.
Roterar skärmbilden 90 grader.
Är det för när man råkar installera skärmen upponer❓

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.