N
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Hej, jag har länge funderat på vad jag ska göra med tomten på ena sidan huset. Används inte till något vettigt i dagsläget.

Så häromdagen slog dig mig, det blir järnväg i två nivåer! Har smygstartat lite men följ tråden för härliga projektuppdateringar!

[bild]
Låter som ett trevligt hobbyprojekt. Ska det vara ångtåg❓ Du har inte funderat på ett Maglev tåg❓

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Düsseldorff
N Niq skrev:
Låter som ett trevligt hobbyprojekt. Ska det vara ångtåg❓ Du har inte funderat på ett Maglev tåg❓
Jo maglev hade varit fint men det kräver att jag går upp en nivå på huvudsäkringarna i kåken. Blir så jäkla dyrt.

• Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Hej, jag har länge funderat på vad jag ska göra med tomten på ena sidan huset. Används inte till något vettigt i dagsläget.

Så häromdagen slog det mig, det blir järnväg i två nivåer! Har smygstartat lite men följ tråden för härliga projektuppdateringar!

[bild]
Du måste ha bygglov för stationshuset och även tillstånd från grannskapsföreningen 🤔

/grannen (även ordförande i granskapsföreningen)

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff
it-snubben it-snubben skrev:
Du måste ha bygglov för stationshuset och även tillstånd från grannskapsföreningen 🤔

/grannen (även ordförande i granskapsföreningen)
Det står ett visst antal långburk utanför din ytterdörr när du kommer hem idag. Det har ingenting med min järnväg att göra men jag har såklart förhoppningar om en smidig tillståndsprocess.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Det står ett visst antal långburk utanför din ytterdörr när du kommer hem idag. Det har ingenting med min järnväg att göra men jag har såklart förhoppningar om en smidig tillståndsprocess.
Såhär års tycker iaf jag att det passar det bättre med en låda svart renault, öl fryser så lätt;)
Traditionellt tror jag vanligt svenskt brännvin kommit till användning för att underlätta såväl tillstånds och byggprocessen vintertid.

• Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Det står ett visst antal långburk utanför din ytterdörr när du kommer hem idag.
Risken är ju att hela tomten blir skottad och burkarna står tomma redo för återvinning, så fungerar iaf långburk vad gäller grovsopor,julgranar och liknande.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Düsseldorff
F fribygg skrev:
Risken är ju att hela tomten blir skottad och burkarna står tomma redo för återvinning, så fungerar iaf långburk vad gäller grovsopor,julgranar och liknande.
Min plan är inte helt utan brister, det måste medges.

• Wow
kashieda
  • Laddar…
Min plan är inte helt utan brister, det måste medges.
Buda då över nån låda god cognac när tjänstemannen är hemma. Få byråkrater uppskattar iskall pilsner i vinterkylan och Varmboga är sannolikt än färre som använder.

N
F fribygg skrev:
Såhär års tycker iaf jag att det passar det bättre med en låda svart renault, öl fryser så lätt;)
Traditionellt tror jag vanligt svenskt brännvin kommit till användning för att underlätta såväl tillstånds och byggprocessen vintertid.
Vem piff vill ha en svartrollad rostig renault.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
N
F fribygg skrev:
Buda då över nån låda god cognac när tjänstemannen är hemma. Få byråkrater uppskattar iskall pilsner i vinterkylan och Varmboga är sannolikt än färre som använder.
Jäst druvjuice är väl inget man vågar bjuda på

N Niq skrev:
Troligtvis du efter som du är den förste som skriver om det.

N Niq skrev:
En 4L - större än magnum 😀

N
F fribygg skrev:
Troligtvis du efter som du är den förste som skriver om det.
Jag kan lova att inget går smidigt om jag får en Renault

N
P Pin skrev:
En 4L - större än magnum 😀
Känner inte till dom modellerna. Men jag är ju ingen Renaultfantast heller

N
Jo maglev hade varit fint men det kräver att jag går upp en nivå på huvudsäkringarna i kåken. Blir så jäkla dyrt.
Dra en extra sladd från grannen bara

• Gilla
Düsseldorff och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.