Alfredo Alfredo skrev:
Tänkte att regeln kunde få dubbla användningsområden. Eller finns det någon d-a regel mot det också?
Förmodligen.

Men det är ju skilnad på Guds bud och de av människan sågade och hyvlade reglarna, håll dig till buden.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
F fribygg skrev:
Förmodligen.

Men det är ju skilnad på Guds bud och de av människan sågade och hyvlade reglarna, håll dig till buden.
Tror varken hönan eller balrogen är troende…

Rejäl skrev:
Tror inte jag heller, buden kan lämpligen hållas ändå.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Förmodligen.

Så här står det i Bibeln:
"Ni fåkunniga, vet ni icke att bjälken i er broders öga är en regel? Gör bättring!"
(Det är den gamla översättningen.)

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Så här står det i Bibeln:
"Ni fåkunniga, vet ni icke att bjälken i er broders öga är en regel? Gör bättring!"
(Det är den gamla översättningen.)
Du bor i bibelbältet och följer hellre skriften än AMA antar jag?

N
Rejäl skrev:
Alltså belryg är ju mayor som gått över till den mörka sidan. Så dom behöver inte tro dom vet redan att valar finns. Dom lydde under Morgoth som var den onda av valar.

• Wow
  • Haha
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
N
Alfredo Alfredo skrev:
Ska se om jag övertygar Karo om att dunka till med tandpetaren före middagen. Är nog lite skeptisk...
Du vill ju inte att Mithrandir och Glorfindel kommer på inspektion. Dom är inte direkt kända för sitt tålamod

• Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
N
F fribygg skrev:
Tror inte jag heller, buden kan lämpligen hållas ändå.
Klart buden ska hållas blir inte mycket till auktion annars

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
  1. Du skall inte ha elbilar vid sidan av din dieselbil.
  2. Du skall inte missbruka fossilbilen, din fossibils namn, ty fossilbilen kommer inte att lämna den ostraffad som missbrukar hans namn.
  3. Tänk på att hålla bilen helig.
  4. Visa föraktning för din nästa och din avkomma, så att du får leva länge i det land som moderaten, din ledare ger dig.
  5. Du skall inte skrota.
  6. Du skall begå äktenskapsbrott.
  7. Du skall stjäla.
  8. Du skall vittna falskt mot din nästa.
  9. Du skall ha begär till din nästas hus.
  10. Du skall ha begär till din nästas hustru, eller hans slav eller slavinna, hans oxe eller hans åsna eller något annat som tillhör din nästa.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Och f-n ta dig om du tror att du ska få ladda hos mig! 👿

• Haha
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Du bor i bibelbältet och följer hellre skriften än AMA antar jag?
Men självklart! Jesus fick sin världsliga uppfostran av sin mor och hennes man Josef, och han var snickare. Traditionell kompetens slår Boverket, Byggkeramikrådet och Den Förenade Elinstallatörssekten (förlåt, "-orden" ska det visst vara, inte sekten) med hästlängder.

• Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
N
Men självklart! Jesus fick sin världsliga uppfostran av sin mor och hennes man Josef, och han var snickare. Traditionell kompetens slår Boverket, Byggkeramikrådet och Den Förenade Elinstallatörssekten (förlåt, "-orden" ska det visst vara, inte sekten) med hästlängder.
Jesus var väl iofs allvetande men jag skulle tro att Josefs kunskaper inom el var ganska dåliga

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
N
Alfredo Alfredo skrev:
Och f-n ta dig om du tror att du ska få ladda hos mig! 👿
Det du inte vet lider du inte av

• Gilla
  • Haha
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jesus var väl iofs allvetande men jag skulle tro att Josefs kunskaper inom el var ganska dåliga
Jaha, du tillhör alltså Elinstallatörssekten du också! Josef höll naturligtvis inte på och kopplade el, det var trådlöst på den tiden.

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N
Jaha, du tillhör alltså Elinstallatörssekten du också! Josef höll naturligtvis inte på och kopplade el, det var trådlöst på den tiden.
Ja trådlöst till Gud.
Maria blev också gravid trådlöst på distans.

Klart jag kan koppla el. Får ofta sätta kontakten i väggen. Det är hur lätt som helst att koppla el

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.