P
Alfredo Alfredo skrev:
Det är EONs underbetalda mätarapor som klantat sig. Kasta om två faser så kan du börja förpesta miljön för dina grannar. Lycka till!
Förpesta? Genom att klyva upp ett par gamla sura gubbar och elda upp dom så gör han ju grannskapet och miljön en tjänst, o tar han en långburk till det så blir det ju till o med smakligt att beskåda..

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Kör man en trefasklyv baklänges pga. fasvändning sprutar det hydralolja från klyven, så man kan förstöra miljön med olja även som elmaskinist!

• Gilla
  • Wow
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Sluta strö salt i såren på fattighjonen!
Alla har heller inte råd att strö salt omkring sig..

• Ledsen
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Kör man en trefasklyv baklänges pga. fasvändning sprutar det hydralolja från klyven, så man kan förstöra miljön med olja även som elmaskinist!
Bild?

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Svartvit bild. Oljekälla sprutar olja. Borrtorn. Historisk oljeutsläpp. Personer observerar i närheten. Industrihistoria.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Peter_Ker och 5 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
[bild]
Snyggt! Skaffa råoljemotor?

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Sluta strö salt i såren på fattighjonen!
"Fattighjon"??? Hur kränkande är inte det?!?
Det heter "ekonomiskt varierad".

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
"Fattighjon"??? Hur kränkande är inte det?!?
Det heter "ekonomiskt varierad".
Har det bytt namn? Fattighjonen i fattighuset som knappt hade råd med salt var knappast ekonomiskt varierade utan utfattiga.

• Haha
  • Gilla
Emil.P och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Är den byggd på Östermalm? Om inte, är det en pöbelbil och då mår jag dåligt av att veta om att den finns. Den går säkert inte ens att driva med champagne!
Fiskbilen

• Gilla
  • Wow
fribygg och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Har det bytt namn? Fattighjonen i fattighuset som knappt hade råd med salt var knappast ekonomiskt varierade utan utfattiga.
Det var då, det. Då fick man kalla folk "invalid", och "idiot" var en medicinsk diagnos.
Nu 2023 kan människor med variationer i sin ekonomi åt det knaprare hållet känna sig ännu mer nertryckta och nedvärderade om de dessutom ska få höra att de är "fattighjon". Stigmatisering på ett otrevligt sätt!
(Vet inte angående "otrevlig" heller, ärligt talat, det är nedvärderande att kalla någon för det. "Uppförandevarierad" kanske flyger bättre?)

• Gilla
  • Haha
Henningelvis och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Den går säkert inte ens att driva med champagne!
Etanol konvertera fiskbilen och destillera skumpan så ska det nog gå.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Det var då, det. Då fick man kalla folk "invalid", och "idiot" var en medicinsk diagnos.
Nu 2023 kan människor med variationer i sin ekonomi åt det knaprare hållet känna sig ännu mer nertryckta och nedvärderade om de dessutom ska få höra att de är "fattighjon". Stigmatisering på ett otrevligt sätt!
(Vet inte angående "otrevlig" heller, ärligt talat, det är nedvärderande att kalla någon för det. "Uppförandevarierad" kanske flyger bättre?)
Fattighjon är väl beskrivande?
Jag klyver som sagt min ved med yxa och tycker mig inte ha råd att störa mina grannar med nån hydraulklyv. Skulle jag vilja jävlas vore väl en tändkulemotor på spillolja det rätta?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Fattighjon är väl beskrivande?
Jag klyver som sagt min ved med yxa och tycker mig inte ha råd att störa mina grannar med nån hydraulklyv. Skulle jag vilja jävlas vore väl en tändkulemotor på spillolja det rätta?
Sluta proxy-kränk mig nu. Någon som har en kränkthetsrapport jag kan fylla i?

Inte ska du väl orsaka irritation hos dina stackars grannar? Det räcker väl med att de dör som flugor när du eldar med ved? De ska väl inte behöva stå ut med en tändkulemotor som dunkar och puffar? Jag föreslår att du kopplar ihop drivlinorna från 18 dieselbilar och kör vedklyven med dem som kraftkälla. Dieselbilar ska vara bra för luftkvaliteten, har jag läst på många ställen här på forumet! Speciellt 18 stycken, kom ihåg det.

Jag föreslår att du kopplar ihop drivlinorna från 18 dieselbilar och kör vedklyven med dem som kraftkälla. Dieselbilar ska vara bra för luftkvaliteten, har jag läst på många ställen här på forumet! Speciellt 18 stycken, kom ihåg det.
Men går de att köra på spillolja? Måste man ha hämtat spilloljan från ett certifierat lastbilsåkeri eller går det bra med den från det lokala gatuköket? En tändkulemotor har kanske möjlighet att gå på beg frityrolja med 1% pommes i och då sparar ju ett fattighjon som jag även in på filtreringen.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Någon som har en kränkthetsrapport jag kan fylla i?
De är nog indragna av administrativa orsaker.

• Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.