820 139 läst ·
30 350 svar
820k läst
30,4k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Förpesta? Genom att klyva upp ett par gamla sura gubbar och elda upp dom så gör han ju grannskapet och miljön en tjänst, o tar han en långburk till det så blir det ju till o med smakligt att beskåda..Alfredo skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 299 inlägg
Kör man en trefasklyv baklänges pga. fasvändning sprutar det hydralolja från klyven, så man kan förstöra miljön med olja även som elmaskinist!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 299 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 655 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 655 inlägg
Det var då, det. Då fick man kalla folk "invalid", och "idiot" var en medicinsk diagnos.F fribygg skrev:
Nu 2023 kan människor med variationer i sin ekonomi åt det knaprare hållet känna sig ännu mer nertryckta och nedvärderade om de dessutom ska få höra att de är "fattighjon". Stigmatisering på ett otrevligt sätt!
(Vet inte angående "otrevlig" heller, ärligt talat, det är nedvärderande att kalla någon för det. "Uppförandevarierad" kanske flyger bättre?)
Fattighjon är väl beskrivande?SågspånPappspikEternit skrev:
Det var då, det. Då fick man kalla folk "invalid", och "idiot" var en medicinsk diagnos.
Nu 2023 kan människor med variationer i sin ekonomi åt det knaprare hållet känna sig ännu mer nertryckta och nedvärderade om de dessutom ska få höra att de är "fattighjon". Stigmatisering på ett otrevligt sätt!
(Vet inte angående "otrevlig" heller, ärligt talat, det är nedvärderande att kalla någon för det. "Uppförandevarierad" kanske flyger bättre?)
Jag klyver som sagt min ved med yxa och tycker mig inte ha råd att störa mina grannar med nån hydraulklyv. Skulle jag vilja jävlas vore väl en tändkulemotor på spillolja det rätta?
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 655 inlägg
Sluta proxy-kränk mig nu. Någon som har en kränkthetsrapport jag kan fylla i?F fribygg skrev:
Inte ska du väl orsaka irritation hos dina stackars grannar? Det räcker väl med att de dör som flugor när du eldar med ved? De ska väl inte behöva stå ut med en tändkulemotor som dunkar och puffar? Jag föreslår att du kopplar ihop drivlinorna från 18 dieselbilar och kör vedklyven med dem som kraftkälla. Dieselbilar ska vara bra för luftkvaliteten, har jag läst på många ställen här på forumet! Speciellt 18 stycken, kom ihåg det.
Men går de att köra på spillolja? Måste man ha hämtat spilloljan från ett certifierat lastbilsåkeri eller går det bra med den från det lokala gatuköket? En tändkulemotor har kanske möjlighet att gå på beg frityrolja med 1% pommes i och då sparar ju ett fattighjon som jag även in på filtreringen.SågspånPappspikEternit skrev: