N
Alfredo Alfredo skrev:
Nu emigrerar jag! ❤️
Far till Utsjoki där har dom mycket vitt äckel på marken och natt. Där borde väl Karo trivas bra

S
Vad har folket i Utsjoki gjort för att drabbas?

N
S Saelen skrev:
Hej alla experter på Byggahus!

Jag är en man på XX jordsnurr och är osäker på hur man räknar ut längden på en fot.

Någon har skrivit att den är 30 cm men jag har fått lära mig att den ska vara 33 cm och att den sista cm är strumpluddet som då gav upphov till den exakta metern som förvaras i sprit på Balrogmuseet i Nice.

Innebär det att mina dyrt inköpta Bessey-tvingar nu måste modifieras?

Kan jag använda mina Lidl-tvingar?

/Orolig
Det går utmärkt att klämma fast Bessey med lidl tvingarna

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N
S Saelen skrev:
Vad har folket i Utsjoki gjort för att drabbas?
Jag har ofta frågat mig varför vi drabbas av vinter och snö. Det är tyvärr inte bara Utsjoki som drabbas.
Den långa natten är väl för att trollen ska kunna göra sin långa vandringar utan att behöva vara rädd för solen. Men det gör ju också att många andra ljusskygga arter trivs och kommer fram.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Adventskalendern
Dags för tredje minnesluckan.

Forumet, jag behöver er hjälp!

Såhär den första advent tänkte jag jula till långburkarna lite. Klart som fan det går åt helvete!

Problem 1
Två ölburkar på ett träbord, en mörk och en ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stigbergets Juleljus är som synes inte en riktig långburk! Vid närmare granskning innehåller den bara 440 Ml! Vad händer ens om man dricker en sån, eller än värre, bjuder på den?

Problem 2
En oöppnad dryckesburk med texten "God Jul", sannolikt en julrelaterad produkt, placerad på ett träbord.
Skapa konto

Vad fan är det här? Bedrägeri och lurendrejeri! Ser du inte problemet? Här är en jämförelsebild med en riktig långburk:
Två ölburkar på träbord: en stor Staropramen och en liten Nääs med "God Jul"-tema.
Skapa konto

De har förklätt en kortburk! Och har mage att skriva god jul på den! Jag har aldrig blivit så förolämpad och lurad i hela mitt liv! Och en söndag, så man inte ens kan reklamera!

Måste ju vara dolt fel!!! Vad gör man? Vem stämmer man?

Skål och trevlig första advent ni som har! Här får man fylla upp med en flaskjävel för att alls komma upp i fjortontalet.
Hand håller en Oppigårds Winter Ale flaska ovanför ett träbord.
Skapa konto

Bli inte lurade som jag blivit!

• Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
Emil.P och 5 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Adventskalendern

Såhär den första advent tänkte jag jula till långburkarna lite. Klart som fan det går åt helvete!

Problem 1
[bild]
Stigbergets Juleljus är som synes inte en riktig långburk! Vid närmare granskning innehåller den bara 440 Ml! Vad händer ens om man dricker en sån, eller än värre, bjuder på den?

Problem 2
[bild]
Vad fan är det här? Bedrägeri och lurendrejeri! Ser du inte problemet? Här är en jämförelsebild med en riktig långburk:
[bild]

De har förklätt en kortburk! Och har mage att skriva god jul på den! Jag har aldrig blivit så förolämpad och lurad i hela mitt liv! Och en söndag, så man inte ens kan reklamera!

Skål och trevlig första advent ni som har! Här får man fylla upp med en flaskjävel för att alls komma upp i fjortontalet.
[bild]

Tack för varningen, hoppas att du överlever.

• Älska
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
N
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Adventskalendern

Problem 1
[bild]

Problem 2
[bild]
[bild]

[bild]

Det finns bara en sak att göra. Bojkotta och inför blockad mot alla som sysslar med shrinkflation. Skicka dom där krympta lurendrejeriburkarna till mig så ska jag se till att dom försvinner.

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Jag har precis köpt och flyttat in i Apotek Arnes gamla stuga. Nu när min kompis som kallas för Tomten tittade förbi med en gran och en låda grejer såg vi att ena tvärslån på staketet är fastsatt på utsidan av staketet. Det måste väl ändå vara ett dolt fel? Tror det gömt sig bakom snöhögen tidigare.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Jag har precis köpt och flyttat in i Apotek Arnes gamla stuga. Nu när min kompis som kallas för Tomten tittade förbi med en gran och en låda grejer såg vi att ena tvärslån på staketet är fastsatt på utsidan av staketet. Det måste väl ändå vara ett dolt fel? Tror det gömt sig bakom snöhögen tidigare.
Dolt fel är en juridisk term, och det vill till att AA medvetet försökt dölja tvärslån bakom snön!

N
FredrikR FredrikR skrev:
Dolt fel är en juridisk term, och det vill till att AA medvetet försökt dölja tvärslån bakom snön!
Har dom ett tolvstegsprogram för att hjälpa med dolda fel❓

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Men självklart! Första steget har rubriken "Mitt hus, mitt problem". Vad de andra 11 stegen handlar om vet jag inte, eftersom jag inte kommit vidare från första steget än. (Jag har bara varit med i 8 år, så det är inte så konstigt.)

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
N Niq skrev:
De har börjat med avvänjning för byggforummissbrukare.

• Wow
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S
Finns det akutprogram också?
Kan tänka mig ett par skribenter som skulle behöva tvångsvårdas…

• Wow
  • Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Finns det akutprogram också?
Kan tänka mig ett par skribenter som skulle behöva tvångsvårdas…
Det är inget för AA. Att se dem ragla runt i korridoren och abstinensen ger sig till känna kräver professionell personal. Tänk dig själv att inte gå inpå forumet på en hel eftermiddag.

• Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S
Du menar väl ’tänk dig att inte gå in i den här tråden på en hel eftermiddag och utbrista i muntrationer och spydigheter’ ??

• Haha
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.