819 785 läst ·
30 325 svar
820k läst
30,3k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Kunder ska inte ifrågasätta bara betalaSågspånPappspikEternit skrev:
Alltid kvaliteten först, håller verkligen med dig!
Men en av mina kunder ifrågasatte varför jag fakturerat för bilersättning på körning med 18 dieselbilar tur och retur min lokal och hem till kunden, hen tyckte det var dyrt. Fick förklara vad vetenskapen säger, kunden hade nämligen en kamin i vardagsrummet, och utsläppen från en kamin är likvärdig med 18 dieselbilar. Då är det enda rimliga att fakturera på det viset. Trust science! (Men jag drog mer ROT åt kunden så det blev avdrag även för mina frukostar hos Ahlsells, så det gick ihop sig i slutändan.) Blir nog bra recension på Trastpilot!
Det va en snål kund med inga skrupler med andra ord…SågspånPappspikEternit skrev:
Alltid kvaliteten först, håller verkligen med dig!
Men en av mina kunder ifrågasatte varför jag fakturerat för bilersättning på körning med 18 dieselbilar tur och retur min lokal och hem till kunden, hen tyckte det var dyrt. Fick förklara vad vetenskapen säger, kunden hade nämligen en kamin i vardagsrummet, och utsläppen från en kamin är likvärdig med 18 dieselbilar. Då är det enda rimliga att fakturera på det viset. Trust science! (Men jag drog mer ROT åt kunden så det blev avdrag även för mina frukostar hos Ahlsells, så det gick ihop sig i slutändan.) Blir nog bra recension på Trastpilot!
Vart har alla bra kunder tat vägen, för det verkar bara finnas snåla o skrikiga kvar..
Bjöd säkert inte på nån kaffe o fika heller, du borde dragit in ROTen😛
Kunder som inte håller med kaffe o bulle hela dagen samt frukost lunch får skylla sig själva när dom får en saltad räkningRejäl skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 651 inlägg
Då ha du lärt dig tills nästa gång… att skriva med vetskapen om vetenskapen i hantverkarformuläret-24😉SågspånPappspikEternit skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 651 inlägg