819 668 läst ·
30 322 svar
820k läst
30,3k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 245 inlägg
Anlita inte arkitekt utan gör en moodboard och ge till byggarna. Du kommer att kunna lägga ut instabilder på julafton när ni myser i poolen.fubar skrev:
Jag ska bygga ett hus själv har jag tänkt. Kanske lite hjälp med att välja tapeter. Har fått tag på lite använda grejer som ska återanvändas. Se bilder nedan.
[bild][bild][bild]
Jag har tänk att bygga ungefär 200 kvadrat plus 45,37 kvadrat på övervåningen samt ett jättegarage. Men tänkte börja med pool och en snygg gräsmatta.
Är det realistiskt att bli klar till jul?
Kommunen hade stängt i går kväll när jag ringde, har de snap?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 245 inlägg
Polka och polska – de har minst två danser uppkallade efter sig, så fan tro’t!
Henne å denne. Det är rikssvenska, även känt som dalmål. Eller så hjälpte telefonen rättstava.F fribygg skrev:
Hursomhelst har ”hen” ingenting med femininitet eller könlöshet (eller höns) att göra. Det är istället för att skriva han/hon eller någon omskrivning om man tex inte vet könet på personen. Tex såhär:
- Det är en ny påve utsedd i Rom?
- Vad heter hen?
😎
Precis, det är bara om spökena inte syns som de kan vara dålt fel. Syns spökena är det inte dolt fel.T TypRätt skrev:Vi köpte ett hus som ligger på en fornlämning (gravhögar), säljaren upplyste oss också om att deras tidigare ägare använde huset för seanser för samtal med de som gått vidare. Nu hör vi mycket konstiga ljud i huset och luckor och dörrar öppnas hela tiden. Jag är ateist/agnostiker och tror inte på spöken och andar kan det då vara dolt fel? Även om spöken skulle finnas så syns de ju inte.
Är det nån som hör nått om den nya "Jag förstod inte vad jag köpte försäkringen" som Antizimex säljer till förstagångsköpare?
Hörde att det var höga premier?