- När snön kom kollapsade vårt nyinköpta hus och taket lade sig på marken. Bjälklaget och väggarna var spikade med pappspik. Är detta dolt fel?

Svar 1. Nej, det hade lätt upptäckts genom skiktröntgen av huset. Inte dolt fel.

Svar 2. Hur dum får man vara? Innan man köper ett hus öppnar man alla väggar och låter en konstruktör kontrollräkna alla bärande delar.

Svar 3. Hade du sökt rivningslov innan? Det där kan bli dyrt.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
krafspenna och 21 till
  • Laddar…
S
S stugfar skrev:
Tack nu är jag nöjd med svaren, moderatorn kan ”stänga tråden”.
Alltså jag sa ju stäng tråden 😡
H HenrikHuslöse skrev:
- När snön kom kollapsade vårt nyinköpta hus och taket lade sig på marken. Bjälklaget och väggarna var spikade med pappspik. Är detta dolt fel?

Svar 1. Nej, det hade lätt upptäckts genom skiktröntgen av huset. Inte dolt fel.

Svar 2. Hur dum får man vara? Innan man köper ett hus öppnar man alla väggar och låter en konstruktör kontrollräkna alla bärande delar.

Svar 4 (en liten favorit): trist att huset rasade för dig. Se det som lärpengar, bara gå vidare i livet.

• Haha
  • Gilla
linneac och 5 till
  • Laddar…
Düsseldorff
H HenrikHuslöse skrev:

Hade Anticimex försäkrat det där? I så fall är du körd. De kommer tvinga dig köpa fyra krypgrundsavfuktare och en hage för möss. Lycka till! ❤️

• Haha
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Hade Anticimex försäkrat det där? I så fall är du körd. De kommer tvinga dig köpa fyra krypgrundsavfuktare och en hage för möss. Lycka till! ❤️
Anticimex försäkrar inte! Dom förmedlar andra försäkringsbolags försäkringar! Lär dig allt om försäkringsrätt innan du uttalar dig!

• Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Kan jag nämna Omakase eller blir det ett sjujeflaliv då om huruvida kocken har fått tillaga allt utan min inverkan?

• Gilla
Zsam och 2 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Frågan är väl varför du står och väntar på Alingsås-pendeln?
Det är säkert för att svärfar inte vill ladda elbilen.

• Haha
  • Gilla
Conqvist och 7 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Det är säkert för att svärfar inte vill ladda elbilen.
Men det är ju för tidigt att köpa elbil! Räckvidden når inte till Alingsås ens om man kör i vänsterfilen utan att köra om.

• Haha
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
mrsnhp mrsnhp skrev:
Men det är ju för tidigt att köpa elbil! Räckvidden når inte till Alingsås ens om man kör i vänsterfilen utan att köra om.
Det är alltid köer för att ladda, det vet alla att det bara är så!
Klart man vill att svärfar öppnar uttaget!

• Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
mrsnhp mrsnhp skrev:
Vad gör man inte om grannen inte vill ta på sig kläder.

mrsnhp mrsnhp skrev:
Jag kör dagligen minst 140mil i sträck utan att gå på toaletten, äta eller tanka så elbilar är skit!

• Gilla
linneac och 5 till
  • Laddar…
Vad har hänt el-moroten?

• Haha
  • Gilla
BSOD och 2 till
  • Laddar…
Vilken fullständig guldtråd, jag behövde verkligen ett gott skratt idag!
S stugfar skrev:
Saknar en som jag uppskattar mycket:
TS: hur fixar jag det här?
Någon: hyr ordentliga grejer - borrhammare, mini-grävare och du är klar på en helg.
Annan: jag vill passa på att visa min FESTOOL sänksåg
@heimlaga : du ska skjölpa vipsen och grafsa truget. Sedan linolja skrulven - med äkta linolja, inte sånt man säljer idag - och täta plyrken med näver från treårig björk som vuxit baklänges. Det räcker med yxa och bågsåg du tillverkar själv av reservdelar från grållen. Så har vi alltid gjort, det funkar bäst. Tar kanske sex månader, men så håller det en mansålder.
Ahahahahahaha! Jag dör! 😂

Mitt eget bidrag:

TS: Hej jag blev fakturerad så här mycket för det här jobbet är det rimligt? Nej jag tänker inte berätta exakt vad som ingick och inte. Nej jag vet inte vilken avtals- eller entrepenadform det var. Varför kan ni inte svara på frågan istället, jag vill bara ha ett ja eller nej på kostnaden! Jag har redan betalat fakturan, är det för sent att bestrida den?

Svar nr 48 i tråden: vad ingick? Vad sa offerten/avtalet?
Svar nr 99 i tråden: vad ingick? Vad sa offerten/avtalet?
Svar nr 133 i tråden: vad ingick? Vad sa offerten/avtalet?

TS: Jag förstår inte varför hantverkaren blev sur för att jag stod med ett stoppur utanför dörrn när han gick på toa?

• Gilla
  • Haha
linneac och 8 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
Vad har hänt el-moroten?
Han kanske blivit inlåst i någons Fritzl källare.

raveper raveper skrev:
Vad gör man inte om grannen inte vill ta på sig kläder.
Grannen står och tittar på min fru när hon går naken i trädgården, hur får jag honom att sluta?

• Gilla
  • Haha
hapazard och 6 till
  • Laddar…
S
Är bältros en invasiv art?

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.