818 802 läst ·
30 244 svar
819k läst
30,2k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Medlem
· Uppland
· 2 529 inlägg
- När snön kom kollapsade vårt nyinköpta hus och taket lade sig på marken. Bjälklaget och väggarna var spikade med pappspik. Är detta dolt fel?
Svar 1. Nej, det hade lätt upptäckts genom skiktröntgen av huset. Inte dolt fel.
Svar 2. Hur dum får man vara? Innan man köper ett hus öppnar man alla väggar och låter en konstruktör kontrollräkna alla bärande delar.
Svar 3. Hade du sökt rivningslov innan? Det där kan bli dyrt.
Svar 1. Nej, det hade lätt upptäckts genom skiktröntgen av huset. Inte dolt fel.
Svar 2. Hur dum får man vara? Innan man köper ett hus öppnar man alla väggar och låter en konstruktör kontrollräkna alla bärande delar.
Alltså jag sa ju stäng tråden 😡S stugfar skrev:
Svar 4 (en liten favorit): trist att huset rasade för dig. Se det som lärpengar, bara gå vidare i livet.H HenrikHuslöse skrev:- När snön kom kollapsade vårt nyinköpta hus och taket lade sig på marken. Bjälklaget och väggarna var spikade med pappspik. Är detta dolt fel?
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 126 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 126 inlägg
Hade Anticimex försäkrat det där? I så fall är du körd. De kommer tvinga dig köpa fyra krypgrundsavfuktare och en hage för möss. Lycka till! ❤️H HenrikHuslöse skrev:- När snön kom kollapsade vårt nyinköpta hus och taket lade sig på marken. Bjälklaget och väggarna var spikade med pappspik. Är detta dolt fel?
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 126 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 126 inlägg
Vilken fullständig guldtråd, jag behövde verkligen ett gott skratt idag!
Mitt eget bidrag:
TS: Hej jag blev fakturerad så här mycket för det här jobbet är det rimligt? Nej jag tänker inte berätta exakt vad som ingick och inte. Nej jag vet inte vilken avtals- eller entrepenadform det var. Varför kan ni inte svara på frågan istället, jag vill bara ha ett ja eller nej på kostnaden! Jag har redan betalat fakturan, är det för sent att bestrida den?
Svar nr 48 i tråden: vad ingick? Vad sa offerten/avtalet?
Svar nr 99 i tråden: vad ingick? Vad sa offerten/avtalet?
Svar nr 133 i tråden: vad ingick? Vad sa offerten/avtalet?
TS: Jag förstår inte varför hantverkaren blev sur för att jag stod med ett stoppur utanför dörrn när han gick på toa?
Ahahahahahaha! Jag dör! 😂S stugfar skrev:Saknar en som jag uppskattar mycket:
TS: hur fixar jag det här?
Någon: hyr ordentliga grejer - borrhammare, mini-grävare och du är klar på en helg.
Annan: jag vill passa på att visa min FESTOOL sänksåg
@heimlaga : du ska skjölpa vipsen och grafsa truget. Sedan linolja skrulven - med äkta linolja, inte sånt man säljer idag - och täta plyrken med näver från treårig björk som vuxit baklänges. Det räcker med yxa och bågsåg du tillverkar själv av reservdelar från grållen. Så har vi alltid gjort, det funkar bäst. Tar kanske sex månader, men så håller det en mansålder.
Mitt eget bidrag:
TS: Hej jag blev fakturerad så här mycket för det här jobbet är det rimligt? Nej jag tänker inte berätta exakt vad som ingick och inte. Nej jag vet inte vilken avtals- eller entrepenadform det var. Varför kan ni inte svara på frågan istället, jag vill bara ha ett ja eller nej på kostnaden! Jag har redan betalat fakturan, är det för sent att bestrida den?
Svar nr 48 i tråden: vad ingick? Vad sa offerten/avtalet?
Svar nr 99 i tråden: vad ingick? Vad sa offerten/avtalet?
Svar nr 133 i tråden: vad ingick? Vad sa offerten/avtalet?
TS: Jag förstår inte varför hantverkaren blev sur för att jag stod med ett stoppur utanför dörrn när han gick på toa?