S
IMG_2439.webp
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Duger det?

• Wow
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
[bild]

Duger det?
Hur mycket effekt, i KwH får man ut av den där?

• Haha
Pin och 1 till
  • Laddar…
S
Det är nog snarare YPK som ska beräknas, ungegär som när man i lumpen skulle dricks Three Hearts ur djup tallrik med sked.

Men OK, bara för att du frågar:

Låt oss säga att det passerar 0.08 liter vin per sekund vilket motsvarar 0.08 kg vin per sekund. Då är effekten (energiuttaget per tidsenhet) 0.08 kg/s * 8 m/(s*s) * 5 m = 3 W (lite avrundat).

• Gilla
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Det är nog snarare YPK som ska beräknas, ungegär som när man i lumpen skulle dricks Three Hearts ur djup tallrik med sked.
Amatör! Alla vet att billigt rödtjut är det som gäller. Och givetvis kan jag styrka mina påståenden med korrekt källa! Trevlig helg! Vi ses i diket. Glöm inte att köpa tuggummi!

https://alkolist.github.io/

Screenshot_2026-04-29_09-02-53.png

• Gilla
  • Haha
djanlov och 3 till
  • Laddar…
S
På min tid hette det YPK, Yrschla Per Krona.

Skitöl fanns då som nu. Dock inga starka sorter. Då fick man åka till Danmark och köpa styggelsen Elefantöl eller Dynamit. Giraff var bättre och kom smygande.

Fast när jag tänker efter fanns nog någon Starkbock på bolaget men den var ju dyr ja.

Alltså, att på bolaget beställa hem vin som förmodligen smakar sillpung, nä det får andra hållas med.

Arboga 10,2 är vidrigt men ger ju som sagt en rejäl fylla och man kan hamna i diket tillsammans med Alfredo, utan kalsonger pch med ett tuggummi i högerörat.

Det gillar du... va? Va?? VA???

• Haha
djanlov och 3 till
  • Laddar…
S
IMG_2440.jpeg

• Haha
  • Gilla
djanlov och 2 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
På min tid hette det YPK, Yrschla Per Krona.

Skitöl fanns då som nu. Dock inga starka sorter. Då fick man åka till Danmark och köpa styggelsen Elefantöl eller Dynamit. Giraff var bättre och kom smygande.

Fast när jag tänker efter fanns nog någon Starkbock på bolaget men den var ju dyr ja.

Alltså, att på bolaget beställa hem vin som förmodligen smakar sillpung, nä det får andra hållas med.

Arboga 10,2 är vidrigt men ger ju som sagt en rejäl fylla och man kan hamna i diket tillsammans med Alfredo, utan kalsonger pch med ett tuggummi i högerörat.

Det gillar du... va? Va?? VA???
Vafan är det för fel på Sillpung?

• Haha
  • Wow
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S
Hittar du någon får du gärna berätta...

• Älska
  • Wow
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Hittar du någon får du gärna berätta...
Du dissar alltså Chateau Sillpung utan att ens ha testat?

S
Alfredo Alfredo skrev:
Men snälla:

[länk]
Bättre?

IMG_2440.jpeg

S
"Nu har jag ju inte läst hela ditt inlägg men jag tror att det är såhär..."

Sedan 2000 ord som är rena killgissningar, en del som är korrekt, samt några anmärkningar på stavningen.

Nu kommer vän av ordning in i tråden, anmärker på stavningen på det senaste inlägget och börjar tjafsa om ovidkommande saker.

Fyra sidor pseudotråd senare kommer MargitF, EndarsGrenmalm, Märstatjej89 samt en del andra att ha fyllt tråden med glädje, harmoni och klokskap. Vi får bland annat veta att gåsleverpaten till lunch är utmärkt just nu samt att grannen har stängt av vattnet i 21 dagar.

Tur att man håller sig seriös i den här tråden...

Putäll på er!

• Älska
  • Gilla
Mrs November och 3 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
"Nu har jag ju inte läst hela ditt inlägg men jag tror att det är såhär..."

Sedan 2000 ord som är rena killgissningar, en del som är korrekt, samt några anmärkningar på stavningen.

Nu kommer vän av ordning in i tråden, anmärker på stavningen på det senaste inlägget och börjar tjafsa om ovidkommande saker.

Fyra sidor pseudotråd senare kommer MargitF, EndarsGrenmalm, Märstatjej89 samt en del andra att ha fyllt tråden med glädje, harmoni och klokskap. Vi får bland annat veta att gåsleverpaten till lunch är utmärkt just nu samt att grannen har stängt av vattnet i 21 dagar.

Tur att man håller sig seriös i den här tråden...

Putäll på er!
Skall på sig, voffsingen!

• Haha
Mrs November och 3 till
  • Laddar…
Putäll på er, grevar och baroner!

• Älska
kashieda
  • Laddar…
M
Happy new year allihopa!🥳🤠🤪😎

• Gilla
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.