S Saelen skrev:
Är inte batikhäxa det samma som en drake om man är gift med den?

”Frågar åt en vän”
Det gäller väl även om man är skild?

I motvind lyfter draken tänker man ju gärna en sån här blåsig dag. Men en batikhäxa är nog väl mycket motvind. 😉

• Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
N
F fribygg skrev:
Grillad ballrog är inte känsligt alls. Tror inte man bli påhoppad ens i vedeldnings trådar om man propagerar för kolgrillad ballrog.
Innan dom blir slaktade av någon brutal människa bara för sitt kötts skull.
Tänk om någon kallade dig för alv då skulle du också känna dig ledsen och mobbad.

• Ledsen
kashieda och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag funderar iofs på att bygga nytt oavsett.
Det tycker jag du ska göra! Det tycker jag också TS ska göra, det är ett effektivt sätt att bli av med irritationsmoment i det befintliga huset, som ful färg på fasaden.
Anlita en bra arkitekt också, Gert 'Batikhäxan' Wingård är mitt tips.

N Niq skrev:
Innan dom blir slaktade av någon brutal människa bara för sitt kötts skull.
Om du tänkte lite längre borde du förstå att ta tillvara på mer än köttet.

Ernst har många bra tankar om saker man inte vill ha i sitt hus!

• Gilla
  • Haha
Screew och 1 till
  • Laddar…
Är det för tidigt att köpa batterisänksåg, kommer med relativt kort skena?

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ja vänta ett par timmar.

//AA

• Haha
  • Wow
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
N
FredrikR FredrikR skrev:
Ja räckvidden blir så dålig med kort skena vänta på en längre. Eller köp motorsåg

• Haha
Screew
  • Laddar…
N
F fribygg skrev:
Om du tänkte lite längre borde du förstå att ta tillvara på mer än köttet.
Det är ju klart man tar tillvara på allt. Vingar tänder horn osv. Dock så måste man ju som minst ha vit trollkarlsbehörighet om man ska behålla piskan och svärdet

S
Jag tänkte bygga ett badrum, det blir rätt litet så räcker det med läkt 25x36 som reglar och enkelgips? Jag vill ju inte bygga förmycket och förlora massa plats. Håller ni inte med mig så kommer jag inte att svara i tråden igen.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
S Screew skrev:
Jag tänkte bygga ett badrum, det blir rätt litet så räcker det med läkt 25x36 som reglar och enkelgips? Jag vill ju inte bygga förmycket och förlora massa plats. Håller ni inte med mig så kommer jag inte att svara i tråden igen.

Golvspackla tills du får framfall så blir det nog bra.

• Gilla
  • Haha
4774 och 1 till
  • Laddar…
S
H Huzzbutt skrev:
Golvspackla tills du får framfall så blir det nog bra.
Hela huset lutar redan efter jag tagit bort lite grejer som jag inte gillar, så jag tänkte sätta golvbrunnen framför ytterdörren (dit allt lutar)

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
N
S Screew skrev:
Laga cc1200 så går det inte åt så många reglar. Kakel är styvt så det stagar upp gipset bra.
Dutta ut några klickar med silikon på baksidan av varje så behöver du inte köpa dyrt badrumsfix. Silikon håller ju för vatten. Sätt kaklen kant i kant så kan du spara på fogen också.

• Gilla
  • Haha
fribygg och 5 till
  • Laddar…
S Screew skrev:
Hela huset lutar redan efter jag tagit bort lite grejer som jag inte gillar, så jag tänkte sätta golvbrunnen framför ytterdörren (dit allt lutar)
Är det inte enklare och lättare att bara slå bort tröskeln och låta vattnet rinna ut under dörren?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.