735 772 läst ·
24 628 svar
736k läst
24,6k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
djungeltask: all vedrök är farligt, jag är kränkt, syltrygg, miljöpartist och en liten gråtmaja. Suger tutte.
Skit i rökning, grill eller tyska kolkraftverk. Vedeldning is da shit…
Bastu? Fetglöm!
Så min fråga är nu: kan man köra bastu på bergvärme?
Skit i rökning, grill eller tyska kolkraftverk. Vedeldning is da shit…
Bastu? Fetglöm!
Så min fråga är nu: kan man köra bastu på bergvärme?
Prova kör din Euro6 diesel på bergvärme får du se! ☝️😂S Saelen skrev:
Är det en rak sexa eller en V-sexa? Själv kör jag inget mindre än Euro8 och dessa kommer då inte från nåt d-a euroland. Allt mindre än 454 hamnar för övrigt i ungarnas epor. Vill ha något miljöriktigt och bränslesnålt där.FredrikR skrev:
För övrigt har man väl diesel till sin villapanna?
Nä, jag brukar elda i vedbastun med hönsskit från grannens hönshus, på min tomt. En s.k pull-push effekt (pun intended)
Tänkte hyra in djungeltask som professionell gråtare också för att få den rätta stämningen
Tänkte hyra in djungeltask som professionell gråtare också för att få den rätta stämningen
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 704 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 704 inlägg
Ja det är förbjudet! Att någon borrar små hål i sina väggar får man acceptera. Antar du bor i en hyresrätt och då gäller "Hyresgästen ska vid sin användning av lägenheten också se till att de som bor i omgivningen inte utsätts för störningar som i sådan grad kan vara skadliga för hälsan eller annars försämra deras bostadsmiljö att de inte skäligen bör tålas". Att borra ett litet hål för att hänga upp en liten tavla eller liknande är inte en sådan störning varav implicit följer att klagomål på dessa aktiviteter är förbjudet. Däng lagboken i huvudet på gnällspiken eller ordna en ståplats i Nybroviken är de erkänt effektiva metoderna som brukar tillämpas. Lycka till!Düsseldorff skrev:
Bromma ligger väster om Stockholm, inte söder! Eller tänker du på Kungshatt som ligger mot Småland till.Düsseldorff skrev: