736 958 läst ·
24 731 svar
737k läst
24,7k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
G som i gemenskap, så klart..kashieda skrev:
Eller tänkte du på Hr Gräfenberg, bitte?
Vi kan absolut hjälpa till och dricka.
Som vanligt är det inte killen i äktenskapet som har skrivit brevet.kashieda skrev:
BBC betyder självfallet Byggahus Builds Communities.FredrikR skrev:
Vad BBW betyder har jag ingen aning om, kanske något med deWalt
KK betyder körkort, något som de flesta skribenterna här verkar ha fått i flingpaketet om de ens har nått den åldern enär verkshöjden på deras inlägg lämnar en del att önska… :-D
BBW skulle kunna BredBandWerke för oss i en bruksort? 😇S Saelen skrev:
Minns du, hade deWalt en svart serie som slog stoort då den lanserades, inte var den för kvinnor?
Detta är förklaringen till varför de lade KK i flingpaketet:S Saelen skrev:
Övertygad av frukostens vikt uppfann dr. John Harvey Kellogg år 1894 frukostflingor av majs av en slump, och han ansåg att det hjälpte mot onan
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kellogg's
Hej Byggahus!
Jag har ett hönshus som är byggt före 1972 på punktmark. Grannarna har anmält ända upp till MÖD som hävdar att det är både en byggnad och inte en byggnad.
Jag tycker att alla har fel eftersom det är prickmark och inte punktmark.
Nu verkar det som grannen har dragit el från mitt hönshus till sitt spa. Kabeln syns. Men eftersom det inte är en byggnad kan han ju inte koppla in elkabeln i mitt hönshus som inte finns eftersom den står på punktmark och inte prickmark.
Jag har ett hönshus som är byggt före 1972 på punktmark. Grannarna har anmält ända upp till MÖD som hävdar att det är både en byggnad och inte en byggnad.
Nu verkar det som grannen har dragit el från mitt hönshus till sitt spa. Kabeln syns. Men eftersom det inte är en byggnad kan han ju inte koppla in elkabeln i mitt hönshus som inte finns eftersom den står på punktmark och inte prickmark.
Koppla en Plejd mellan fastigheterna, var noga att den sitter på din sida av tomtgränsen. Sen kan du styra både spa och hönsahus. Allt från soluppgång, triggat på tuppen, geofencing eller va du vill. Se till att acktoriserad elektrikare installerar bara och att du får mycket ROT.S Saelen skrev:Hej Byggahus!
Detta var ju när D-mark regerade. Punkmark och även pungmark ska du akta dig för. Även våtmark. Om du inte gillar återställare. Jag håller till i Nederländerna hehe men ja skriver som om de vore Sverje. Här nere e allt lite skönare.
Som bonus kan du köpa acktjer.
Lycka till med Schrödingers hönsahus!
Styrkekramar ❤️