S
Hej Byggahus!
Jag tror att min granne, som har sitt hönshus inne på min tomt, använder det som jaktgömsle när han jagar.
Nu är min fråga. Om hönsen dör på min tomt, tillfaller de mig i form av tomtägare eller måste de trikintestas och skickas till FHM?

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Hej Byggahus!
Jag tror att min granne, som har sitt hönshus inne på min tomt, använder det som jaktgömsle när han jagar.
Nu är min fråga. Om hönsen dör på min tomt, tillfaller de mig i form av tomtägare eller måste de trikintestas och skickas till FHM?
Dom ska passera generaldirektör Wigzell, helt rätt.

Om hon inte gör ragu på dessa tillfaller dom dig.

• Gilla
Saelen och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Hej Byggahus!
Det är du som fastighetsägare som måste trikintesta jägaren om han eller hon dör på din tomt, men bara om det är innanför hemfridszonen. Annars är det dödsbodelägarnas ansvar.

• Älska
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Det är du som fastighetsägare som måste trikintesta jägaren om han eller hon dör på din tomt, men bara om det är innanför hemfridszonen. Annars är det dödsbodelägarnas ansvar.
4,5m gäller väl, oavsett grannmedgivande?

FredrikR FredrikR skrev:
4,5m gäller väl, oavsett grannmedgivande?
Men vi vet inte om det finns vare sig bygglov eller el för hönshuset. Så det kan vara ett svartbygge och då tillfaller hönorna kommunen.

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Styrkekramar ❤️

• Älska
  • Haha
  • Ledsen
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Dom ska passera generaldirektör Wigzel
Ska ni passera GD??? Blir inte det jätteslabbigt? Och orkar dina hönor äta allt?

• Gilla
  • Haha
Pin och 1 till
  • Laddar…
S
Nu hade jag ju lite skämt på gång om hönor, pulla och GD men avstår...

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Men vi vet inte om det finns vare sig bygglov eller el för hönshuset. Så det kan vara ett svartbygge och då tillfaller hönorna kommunen.
Elen då, elskling kanske?

FredrikR FredrikR skrev:
Elen då, elskling kanske?
Snarare El Alamein.

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
S
Rommel och rabalder...

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Rommel och rabalder...
Conan - rabarbern.

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Jag undrar hur stor henfridszon som är rimlig?

P Pin skrev:
Jag undrar hur stor henfridszon som är rimlig?
Mellan husen, bostads och höns, det hör man ju..?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.