819 727 läst ·
30 324 svar
820k läst
30,3k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Nä nu får ni bli lite seriösare. Det är ju ett byggforum.
Jag undrar vad det ska vara för cc avstånd på glasen bakom gipset i duschen?
Cc 60 verkar var för mycket då gipsen bågnat bakom blandaren.
Puh: Vad tänker du Nasse?
Nasse: Jag undrar vad det skall hända för något roligt idag.
Ska jag köpa denna bok?
https://www.tradera.com/item/341213...h-och-nasse-bygger-ett-hus-rabén-sjogren-1983
Jag undrar vad det ska vara för cc avstånd på glasen bakom gipset i duschen?
Cc 60 verkar var för mycket då gipsen bågnat bakom blandaren.
Puh: Vad tänker du Nasse?
Nasse: Jag undrar vad det skall hända för något roligt idag.
Ska jag köpa denna bok?
https://www.tradera.com/item/341213...h-och-nasse-bygger-ett-hus-rabén-sjogren-1983
Förstår inte vad du menar. Men slappna av o ta en långburk så blir det nog brablackarrow skrev:
Gips är inte vattentåligt och borde inte användas som ytskikt i badrum.blackarrow skrev:
blackarrow skrev:
Man ska inte ha glas i duschen utan man dricker direkt från långburk. Bakom gipset, har du en fraktur eller?blackarrow skrev:
Troligen är 60 minuter lite långt för CC, det kan bli svårt att hinna med alla 14 om varje tar för lång tid.
Jag vet inte om det är mig det är fel på (ja jag lägger upp den)... men det är fredag och jag dyker nu in i nästa artikel här på Byggahus.
https://www.byggahus.se/ostrondykaren-bygger-hus-med-ostronskal-i-fasaden-grand-designs
Alltså, som den lille snuskpelle jag är så är ju ostrondykare synnerligen tudelat fast i båda fallen en form av njutning. Det jag dock har svårare att förstå är hur man kan bygga in ett dolt fel i väggarna med flit.
Ja?
Ostron lever i havet. I havet är det blött. Ostron är blöta och så dess skal. Hur kan man då blanda in ostronskal i väggarna som leder vatten på samma sätt som el i koppartråd? Eller måste man ha våtrumsgips bakom putsen på fasaden? Det låter konstigt.
Dessutom, blir det varmt ute på sommaren så kommer ju fukten att förångas och då uppstår ju frågan var ångspärren vid putsen ska sitta.
Dolt fel!
https://www.byggahus.se/ostrondykaren-bygger-hus-med-ostronskal-i-fasaden-grand-designs
Alltså, som den lille snuskpelle jag är så är ju ostrondykare synnerligen tudelat fast i båda fallen en form av njutning. Det jag dock har svårare att förstå är hur man kan bygga in ett dolt fel i väggarna med flit.
Ja?
Ostron lever i havet. I havet är det blött. Ostron är blöta och så dess skal. Hur kan man då blanda in ostronskal i väggarna som leder vatten på samma sätt som el i koppartråd? Eller måste man ha våtrumsgips bakom putsen på fasaden? Det låter konstigt.
Dessutom, blir det varmt ute på sommaren så kommer ju fukten att förångas och då uppstår ju frågan var ångspärren vid putsen ska sitta.
Dolt fel!
Satans rättstavning. Gles skulle det varit, 15 x 95 mm glespanel alltså, mellan byggplasten och gipset, eller kanske inte.kashieda skrev:
Nej, ingen fraktur. Har en titanförstärkt vänster.
Men väggipset hade flertalet frakturer.
Aha, så cc 30 blir bättre då.kashieda skrev:
Kan jag sätta upp samma gips igen?
Jag har hört att vanlig gips är tillåtet om tätskiktet är godkänt för kartonggips.
Jag behandlar svartmöglet med värmepistol.
Hur högtemperatur behöver jag för att döda mögelsporerna?
Jag tänkte att 95˚C räcker ju för vittvätten.
Jag har en IR termometer för att kontrollmäta med.
Låter väl grovtblackarrow skrev:
Blir en bra boxningskarriär dåblackarrow skrev:
Spackel och mjukfog fixar detblackarrow skrev:
Nej långburk är 50clblackarrow skrev:
Visst varför inte en del tycker om pusselblackarrow skrev:
Värmebehandling i finsk bastu borde hjälpablackarrow skrev:
800 grader är bäst. Du kan lita på mig.blackarrow skrev:
Satans rättstavning. Gles skulle det varit, 15 x 95 mm glespanel alltså, mellan byggplasten och gipset, eller kanske inte.
Nej, ingen fraktur. Har en titanförstärkt vänster.
Men väggipset hade flertalet frakturer.
Aha, så cc 30 blir bättre då.
Kan jag sätta upp samma gips igen?
Jag har hört att vanlig gips är tillåtet om tätskiktet är godkänt för kartonggips.
Jag behandlar svartmöglet med värmepistol.
Hur högtemperatur behöver jag för att döda mögelsporerna?
Jag tänkte att 95˚C räcker ju för vittvätten.
Jag har en IR termometer för att kontrollmäta med.