819 196 läst ·
30 282 svar
819k läst
30,3k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
https://hmpg.net/Alfredo skrev:
Hej!
Jag såg just en ekorre springa upp i plommonträdet, jag hade glömt att ta bort stegen som stod upplutad mot trädet.
Vad ska jag ta mig till, jag är panikslagen tänk om jag får ekorre i min tilltänkta plommonmarmelad?
Tänk om hen har familj?
Ska jag kontakta mäklaren skriftligen eller skadedjursutrotare?
Jag har P A N I K ! !
Jag såg just en ekorre springa upp i plommonträdet, jag hade glömt att ta bort stegen som stod upplutad mot trädet.
Vad ska jag ta mig till, jag är panikslagen tänk om jag får ekorre i min tilltänkta plommonmarmelad?
Tänk om hen har familj?
Jag har P A N I K ! !
Ska jag ta ner trädet tycker ni, eller gör mäklaren det?FredrikR skrev:
Hej!
Tänk om hen har familj?
Jag har P A N I K ! !
Jag rekommenderar en mäklarutrotare.FredrikR skrev:
Hej!
Tänk om hen har familj?
Jag har P A N I K ! !
Ska jag ta bort stegen, risken är ju att den inte kommer ner då, men det kanske hindrar resten av släkten att komma och klättra upp?
Tror ni förra ägaren kan komma och ta bort stegen, eller trädet?
Tror ni förra ägaren kan komma och ta bort stegen, eller trädet?
Om du kan vistas under stegen eller om hela släkten kan klättra upp på den är den lovpliktig. Problemet är att nu står den där redan och då ska du ha rivningslov för att ta bort den. Förra ägaren har inget ansvar om han hade ett fast handslag vid affären och det är lantligt läge.FredrikR skrev:
Men frågelistan sa inget om ekorrar!P Pin skrev: