819 687 läst ·
30 323 svar
820k läst
30,3k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Jag har flera bekanta i Sverige som berättar att de inte längre kommer att vara miljonärer vid byte till Euro som valuta. Hur kommer det sig? Om man har 1 miljon kronor på sitt konto borde man väl också få 1 miljon Euro i stället för 100 000 Euro som påstås? Annars är ju bytet till Euro utan monetärt värde.
En av mina närmaste vänner har en förmögenhet på 5,4 miljoner kronor och är lite stolt över statusen att vara "mångmiljonär". Men vid byte till Euro skulle han istället ha 540 000 Euro och är väldigt nojig och besviken över att då inte vara mångmiljonär längre eller miljonär överhuvudtaget.
Vad är anledningen är att om man i Sverige övergår till Euro inte kan få lika mycket pengar i Euro som i SEK? Det borde ju snarare vara självklart. Vid en övergång är det ju något som svenska regeringen får lösa i så fall kan man ju tycka. Var det förresten inte en omröstning om att Sverige inte skulle gå med men verkar ändå göra det ändå nu?
En av mina närmaste vänner har en förmögenhet på 5,4 miljoner kronor och är lite stolt över statusen att vara "mångmiljonär". Men vid byte till Euro skulle han istället ha 540 000 Euro och är väldigt nojig och besviken över att då inte vara mångmiljonär längre eller miljonär överhuvudtaget.
Vad är anledningen är att om man i Sverige övergår till Euro inte kan få lika mycket pengar i Euro som i SEK? Det borde ju snarare vara självklart. Vid en övergång är det ju något som svenska regeringen får lösa i så fall kan man ju tycka. Var det förresten inte en omröstning om att Sverige inte skulle gå med men verkar ändå göra det ändå nu?
Svenne bananerna blir lurade som vanligt, naiviteten slår i taket!!!N Niq skrev:Jag har flera bekanta i Sverige som berättar att de inte längre kommer att vara miljonärer vid byte till Euro som valuta. Hur kommer det sig? Om man har 1 miljon kronor på sitt konto borde man väl också få 1 miljon Euro i stället för 100 000 Euro som påstås? Annars är ju bytet till Euro utan monetärt värde.
Tack för ett utmärkt konstaterande som är till 💯 sant🙏