TheImprovisor TheImprovisor skrev:
Det beror på hur stor man är och hur många tomma långburkar man har bredvid sig skulle jag tro.

Anledningen till renoveringen är hur som helst att det inte går att uppehålla sig i den.
Om man ställer fulla långburkar under benen på soffan så den kommer högre får man dels en säkrare förvaring av långburk men även mer utrymme att fylla med tomma långburk, o det kan vara riktigt bra!

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Om man ställer fulla långburkar under benen på soffan så den kommer högre får man dels en säkrare förvaring av långburk men även mer utrymme att fylla med tomma långburk, o det kan vara riktigt bra!
Men för en "allvetare" är ju det inte tillåtet utan bygglov, vilket vi alla vet kan vara lite dyrbart och ta ganska lång tid att få.

På A svarar vi blå.

På B svarar vi Borås.
Close, but no cigar..

Rätt svar på B är naturligtvis Bosch.

🤦

• Gilla
  • Ledsen
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Men för en "allvetare" är ju det inte tillåtet utan bygglov, vilket vi alla vet kan vara lite dyrbart och ta ganska lång tid att få.
Antagligen nya regler till hösten, man kan börja tömma burkar redan nu, så länge man inte börjar stapla fören efter reglerna börjar gälla är det ok.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Att "stapla fören" kräver väl skepparexamen ?

F fribygg skrev:
Att "stapla fören" kräver väl skepparexamen ?
Nej, det är bara att angöra en brygga som kräver anläggning eller angöringsbeslut.

TheImprovisor
FredrikR FredrikR skrev:
Rätt svar på B är naturligtvis Bosch.
Damn auto correct.

• Älska
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
N
F fribygg skrev:
Du lär dö vilket fall, avstå åtminstånde 14 långburk och skicka penningarna till Ukrainahjälpen istället så har du iaf gjort nått vettigt i livet.
Kan man inte skicka långburk❓

N
Det här med Swish är redan avhandlat i tråden. De skall gå till mig, inte från mig.
Du har missförstått det skall gå till mig.

• Gilla
Tonorq
  • Laddar…
N
F fribygg skrev:
Givetvis kommer tråden följas, det är ju mycket bättre om man kan lära sej av andras misstag innan man drar igång nått liknande själv.
Men jag vill begå min misstag själv

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
TheImprovisor
N Niq skrev:
Du har missförstått det skall gå till mig.
Det var Vipps som skulle gå till dig.

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
TheImprovisor
N Niq skrev:
Men jag vill begå min misstag själv
Vill å vill ...
Det finns faktiskt reglar att förhålla sig till.

TheImprovisor
F fribygg skrev:
Allvetare har alltid kontakter i administrationen, men det kostar, så jag behöver Swish.

N
Det var Vipps som skulle gå till dig.
Var det så. Ok men jag är inte så kinkig så jag kan ta båda

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N
Vill å vill ...
Det finns faktiskt reglar att förhålla sig till.
Ja fast jag kan göra mina reglar själv

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.