N Niq skrev:
Säkrare än att bo i ett belånat hus med pantbrev som banken kan stjäla när som helst
Jag tror att banken inte stjäl huset om det finns parkslide, en grannfejd eller aspest inskrivet i fastighetsregistret. Så det är lätt att fixa!

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Hur skriver man in granfejd i registret?

F fribygg skrev:
Via servitut

• Älska
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jag tror att banken inte stjäl huset om det finns parkslide, en grannfejd eller aspest inskrivet i fastighetsregistret. Så det är lätt att fixa!
Aspest hjälper inte mot tjuvar, oerhört många bostads inbrott har skett i fastigheter med aspest de senaste 75 åren

• Ledsen
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Om det inte specifikt måste vara gran, utan ett annat barrträd går lika bra, rekommenderar jag plantering av thujahäck i tomtgräns. Finns redan en dylik, rekommenderar jag brutal nedkapning av sagda häck, gärna lite över på grannens tomt också, för maximal effekt. Riset slängs på grannens tomt, alternativt eldas upp en dag när vinden ligger på och grannen har trädgårdsfest.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Om det inte specifikt måste vara gran, utan ett annat barrträd går lika bra, rekommenderar jag plantering av thujahäck i tomtgräns. Finns redan en dylik, rekommenderar jag brutal nedkapning av sagda häck, gärna lite över på grannens tomt också, för maximal effekt. Riset slängs på grannens tomt, alternativt eldas upp en dag när vinden ligger på och grannen har trädgårdsfest.
Kan du inte bara svara på frågan istället, hur skriver man in granfejd?

F fribygg skrev:
Kan du inte bara svara på frågan istället, hur skriver man in granfejd?
in granfejd

• Haha
  • Gilla
TheImprovisor och 3 till
  • Laddar…
Om det inte specifikt måste vara gran, utan ett annat barrträd går lika bra, rekommenderar jag plantering av thujahäck i tomtgräns.
Borde vara spöstraff på folk som planterar tuja, värdelös svårkluvet virke som inte ens duger till massaved utan behöver säljas till flis.
Plantera vanlig gran eller tall om det nödvändigtvis måste vara städslegrönt barr vid tomtgränsen.

P Pin skrev:
in granfejd
Tack!
Kan man göra på samma sätt med eventuella grannfejder?

F fribygg skrev:
Tack!
Kan man göra på samma sätt med eventuella grannfejder?
Eventuella?

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Borde vara spöstraff på folk som planterar tuja, värdelös svårkluvet virke som inte ens duger till massaved utan behöver säljas till flis.
Plantera vanlig gran eller tall om det nödvändigtvis måste vara städslegrönt barr vid tomtgränsen.
Thuja är inte värdelöst för att anstifta grannfejd, det är snarast idealiskt! Garanterar en städsegrön grannfejd som varar året om!

• Gilla
TheImprovisor och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Eventuella?
Ja, sånna som lätt blir i grannskap där människor planterar tuja.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Thuja är inte värdelöst för att anstifta grannfejd, det är snarast idealiskt! Garanterar en städsegrön grannfejd som varar året om!
Och samtidigt slipper man se idioten till granne!

• Älska
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Thuja är inte värdelöst för att anstifta grannfejd, det är snarast idealiskt!
Provat?

P Pin skrev:
Och samtidigt slipper man se idioten till granne!
Är det inte bättre att köpa grannfastigheten?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.