820 542 läst ·
30 423 svar
821k läst
30,4k svar
Parodier på typiska Byggahus-trådar
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 656 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 656 inlägg
Om det inte specifikt måste vara gran, utan ett annat barrträd går lika bra, rekommenderar jag plantering av thujahäck i tomtgräns. Finns redan en dylik, rekommenderar jag brutal nedkapning av sagda häck, gärna lite över på grannens tomt också, för maximal effekt. Riset slängs på grannens tomt, alternativt eldas upp en dag när vinden ligger på och grannen har trädgårdsfest.F fribygg skrev:
Kan du inte bara svara på frågan istället, hur skriver man in granfejd?SågspånPappspikEternit skrev:
Om det inte specifikt måste vara gran, utan ett annat barrträd går lika bra, rekommenderar jag plantering av thujahäck i tomtgräns. Finns redan en dylik, rekommenderar jag brutal nedkapning av sagda häck, gärna lite över på grannens tomt också, för maximal effekt. Riset slängs på grannens tomt, alternativt eldas upp en dag när vinden ligger på och grannen har trädgårdsfest.
Borde vara spöstraff på folk som planterar tuja, värdelös svårkluvet virke som inte ens duger till massaved utan behöver säljas till flis.SågspånPappspikEternit skrev:
Plantera vanlig gran eller tall om det nödvändigtvis måste vara städslegrönt barr vid tomtgränsen.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 656 inlägg
Thuja är inte värdelöst för att anstifta grannfejd, det är snarast idealiskt! Garanterar en städsegrön grannfejd som varar året om!F fribygg skrev: