Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, vad är folk intresserade av, 300 MW?
Men men, jag har ju redan skrivit i en annan tråd att jag ska köpa en atomubåt och lägga i Saltsjön, det blir fri el för alla som chippar in en andel. Måste man jorda ledningen till land förresten?

• Haha
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Men men, jag har ju redan skrivit i en annan tråd att jag ska köpa en atomubåt och lägga i Saltsjön, det blir fri el för alla som chippar in en andel. Måste man jorda ledningen till land förresten?
Du ska såklart vattna ledningen. Är du en rysk admiral, eller?

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Absolut framförallt att det snöar så mycket att man måste skotta.
Visst är det sjukt?

• Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nej för sjutton då kan du få läckström, det va det som hände i Chernobyl det läkte ju ut så mycket i våra skogar att folk fortfarande trippar när de äter svamp.

• Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Jag har startat byggfirma. Behöver jag hammare eller finns det hos kunderna?

• Gilla
  • Haha
Skandiamannen och 7 till
  • Laddar…
N
linneac linneac skrev:
Du kan hyra alla verktyg och debitera det till kunderna med minst 100% påslag samt minst 2 timmars arbetstid plus kilometerersättning för servicebil samt servicebilsavgift per verktyg du måste hämta från hyrfirman.

• Gilla
Pin och 4 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Grannen är som en iller och har klippt häcken som står på gränsen mot oss fastän det är höst. Vi var på SPA-resa när det hände. Det står på Blomsterlandets hemsida att man ska klippa häcken på våren. Nu när vår fina häck kommer att dö, har vi rätt till ersättning? Det blir insyn och grannen har förstört hela våra liv. Min man gillar att hoppa naken på studsmattan med barnen och det går ju inte att göra längre.

• Gilla
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Du kan hyra alla verktyg och debitera det till kunderna med minst 100% påslag samt minst 2 timmars arbetstid plus kilometerersättning för servicebil samt servicebilsavgift per verktyg du måste hämta från hyrfirman.
Just "per verktyg" är viktigt, annars blir det svårt att debitera veckotimmarna på varje endagskund.

• Älska
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
N
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Grannen är som en iller och har klippt häcken som står på gränsen mot oss fastän det är höst. Vi var på SPA-resa när det hände. Det står på Blomsterlandets hemsida att man ska klippa häcken på våren. Nu när vår fina häck kommer att dö, har vi rätt till ersättning? Det blir insyn och grannen har förstört hela våra liv. Min man gillar att hoppa naken på studsmattan med barnen och det går ju inte att göra längre.
Men studsmattan klippte han väl inte sönder

• Haha
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Visst är det sjukt?
Kränkt, helt enkelt?

N
kashieda kashieda skrev:
Just "per verktyg" är viktigt, annars blir det svårt att debitera veckotimmarna på varje endagskund.
Absolut hur skulle det annars gå runt

• Älska
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
linneac linneac skrev:
Du måste dock vara beredd att sälja verktygen till kunden om totalsumman för arbetet blir högre än vad verktyget kostar!

Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
linneac linneac skrev:
Du kan nog använda kundens kompressor och spickpicka...

• Haha
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
N Niq skrev:
Men studsmattan klippte han väl inte sönder
Han har förstört våra liv och så det spelar ingen roll att han missade studsmattan! Vi vågar inte åka på SPA-resor längre.

• Ledsen
  • Gilla
Henningelvis och 3 till
  • Laddar…
Kan en ingenjör köra tåg eller snickra och hur hög lön ska han då ha?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.