FredrikR FredrikR skrev:
Gör inte Maxi-ägarna nog stora vinster tycker du!?
De som gjorde stora vinster mha insiderbrott fick väl inte vara kvar som Ica-handlare, och deras ersättare får nöja sig med att blåsa sina kunder i stället för att blåsa aktiehandlarna på Stockholmsbörsen...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Absolut inte. Det finns alltid en större BMW att byta upp sig till! Och har man nått toppen kan man skaffa fler!

Nu har jag inte tid med er mer. Ska gå ut i butiken och krympa lite förpackningar och justera vågarna. 😎
Nu tänker jag bryta mot en forumregel och outa Icander.

• Wow
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Nu tänker jag bryta mot en forumregel och outa Icander.
ICAnder om jag får be! 😡

Tecknad figur med randig väst och gul hatt, märkt "ICAnder", med ena armen utsträckt och blundande leende.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
N
Alfredo Alfredo skrev:
Absolut inte. Det finns alltid en större BMW att byta upp sig till! Och har man nått toppen kan man skaffa fler!

Nu har jag inte tid med er mer. Ska gå ut i butiken och krympa lite förpackningar och justera vågarna. 😎
Bmw 850 måste ju vara störst eftersom den har störst nummer

N
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
De som gjorde stora vinster mha insiderbrott fick väl inte vara kvar som Ica-handlare, och deras ersättare får nöja sig med att blåsa sina kunder i stället för att blåsa aktiehandlarna på Stockholmsbörsen...
Kan man inte göra både och❓

• Wow
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Bmw 850 måste ju vara störst eftersom den har störst nummer
Var störst inte är störst. BMW har haft sjukt mycket krympflation på sina modeller. Förr betydde 520 2.0 cylindervolym och 530 3.0 osv. Sedan spårade det ur när turboladdning tog över och motorerna krymptes. En 540 idag är 3.0. Även modellerna har blivit ett mishmash. Nu ör jämna förstasiffror 2 dörrars version närmast lägre udda siffra. Fast inte 6 serien GT (fast den är väl utfasad nu). Den hette först 5 GT och var baserad på 7. Sedan ändrades numret till 6 och den baserades på 5. Både 4 dörrars.

Numera är X7 störst men det är ingen ”riktig” BMW. Även i7 är stor om man tycker det är en riktig BMW.

Å andra sidan är alla modellerna större och tyngre än förr.

Parodiskt, men sant.

P Pin skrev:
Numera är X7 störst men det är ingen ”riktig” BMW. Även i7 är stor om man tycker det är en riktig BMW.
Men va f-n ska jag köpa då? 🤔 Har alldeles för mycket pengar för att lägga allt på insideraffärer. 😮 Förväntar mig faktiskt att få hjälp av detta forum. Bästa rådet belönas med en i alla fall halvätlig banan.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Men va f-n ska jag köpa då? 🤔 Har alldeles för mycket pengar för att lägga allt på insideraffärer. 😮 Förväntar mig faktiskt att få hjälp av detta forum. Bästa rådet belönas med en i alla fall halvätlig banan.
Du kan inte muta mig med banan. Jag brukar klä ut mig till barn och ta av de övermogna gratisbananerna i pysselhörnan.

Porsche har jag redan sagt. Vilket nummer vet jag inte men dyrast är bäst status

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Gud skulle inte skapat djuren av kött om han inte ville att vi skulle äta dem.

Diskutera!

• Haha
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag brukar klä ut mig till barn och ta av de övermogna gratisbananerna i pysselhörnan.
Jag har nog sett dig! 😡

• Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har nog sett dig! 😡
Kanske också @Nissens utklädd till apa nalla bananer?

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P Pin skrev:
utklädd till apa nalla bananer
Utklädd??? Trodde det var hans normala klädsel. 😳

• Haha
Pin
  • Laddar…
Nissens
P Pin skrev:
Kanske också @Nissens utklädd till apa nalla bananer?
Nää, jag tar med mig min 80+ åriga morsa när jag vill ha mina fria bananer. Jag är ju hennes barn, så det är helt enligt reglerna. 😊

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Oavsett vilken så måste det ju vara dyrare att köpa x7 av något än bara en.

i7 känns dumt, men i och för sig, om du vill betala för 7 imaginära bilar så kan jag ta ordentligt betalt.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
om du vill betala för 7 imaginära bilar så kan jag ta ordentligt betalt.
Låter perfekt! Alla sju bör rymmas i mitt lilla garage. Ska jag swisha?

• Älska
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.