F fribygg skrev:
Att bygga stickspår är iprincip bara hårt arbete, det blir nog svårare att obemärkt få till en växel på en trafikerad bana
Det är så mycket växlar där och i närområdet så en till försvinner nog i mängden.. 😎

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Du tänker jag ska starta upp ett pappersbruk likt det vi en gång hade här i stan!? 🤔
Jamen det tycker jag! Du kan börja med att starta en HR-avdelning och ta det därifrån, det verkar vara viktigt det där med HR! Du kanske kan headhunta någon från SSAB? Eller har de bättre HR på SAAB? SBAB? Du får kolla på LinkedIn om du har det.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jamen det tycker jag! Du kan börja med att starta en HR-avdelning och ta det därifrån, det verkar vara viktigt det där med HR! Du kanske kan headhunta någon från SSAB? Eller har de bättre HR på SAAB? SBAB? Du får kolla på LinkedIn om du har det.
Jag börjar kolla efter SAAB och går varvet runt, LinkedIn sa du...

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N
Ska man inte börja med att investera några miljarder i byggnader❓

• Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
N
FredrikR FredrikR skrev:
Du tänker jag ska starta upp ett pappersbruk likt det vi en gång hade här i stan!? 🤔
Det ryms säkert på Ssabs område. Dom har ju drivit diverse sidoverksamheter på områdena.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Enklast är att hela koncernen endast består av HR så det inte blir friktion i hailhälsningar, förlåt helghälsningar.

• Älska
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Nä, asså, det var ju det som Northvolt gjorde fel. De skulle ha börjat med en HR-avdelning, sen kanske några kommunikatörer, leja in några verksamhetsutvecklare på konsultbasis och så. Byggnader kommer längre ner på listan. Börjar företaget med att anställa tjänstepersoner så jobbar de hemifrån och då behövs inga byggnader.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag börjar kolla efter SAAB och går varvet runt, LinkedIn sa du...
Låter bra! De har säkert bra HR och arbetar inkluderande, säljer vapen till alla som kan betala!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nissens
N Niq skrev:
Jag råkar veta att SAAB har sålt sina byggnader…

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
N
Nä, asså, det var ju det som Northvolt gjorde fel. De skulle ha börjat med en HR-avdelning, sen kanske några kommunikatörer, leja in några verksamhetsutvecklare på konsultbasis och så. Byggnader kommer längre ner på listan. Börjar företaget med att anställa tjänstepersoner så jobbar de hemifrån och då behövs inga byggnader.
Jaha jag trodde det var marknadens fel. Och att man inte fick tillräckligt med investerare

N
P Pin skrev:
Enklast är att hela koncernen endast består av HR så det inte blir friktion i hailhälsningar, förlåt helghälsningar.
Man behöver en vd med jättesuperhög lön och en otroligt bra fallskärm också

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Man behöver en vd med jättesuperhög lön och en otroligt bra fallskärm också
Och bonus på det

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag råkar veta att SAAB har sålt sina byggnader…
Vad fick du betala?

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Vad fick du betala?
Och finns det dolda fel?

• Haha
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Och finns det dolda fel?
Det finns säkert massor med fel, det värsta för @Nissens är att felen inte bara är dolda, utan en nivå högre: felen är säkerhetsklassade och hemligstämplade! Vad säger Jordabalken om det? Och viktigare: vad säger HR?

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.