N
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jag gjorde en empirisk undersökning på den största sökmotorn. Schlagerbög gav 10+ sidor med träffar. Schlagerhetero gav totalt 6 träffar.
Så det är deras fel

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Om man ska köra vänster i en rondell måste man komma ihåg att svänga ut i den filen som leder till vänster.
Jag blir omkörd till höger, på en 2+1 väg.

Nissens
FredrikR FredrikR skrev:
Om man ska köra vänster i en rondell måste man komma ihåg att svänga ut i den filen som leder till vänster.
Det måste man inte.

P
FredrikR FredrikR skrev:
Har sett och upplevt att man svänger vänster i rondellen vid ingång är det inte så man ska köra?

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det måste man inte.
Det hänger ju lite på hur gärna du vill åka åt vänster.

Rejäl skrev:
Har sett och upplevt att man svänger vänster i rondellen vid ingång är det inte så man ska köra?
Jo, du är nåt spåren.
Kom ihåg att andra har skyldighet att lämna företräde åt dig då du är inne i cirkulationsplatsen. ☝️

P
FredrikR FredrikR skrev:
Jo, du är nåt spåren.
Kom ihåg att andra har skyldighet att lämna företräde åt dig då du är inne i cirkulationsplatsen. ☝️
Det behöver någ tjatas och tutas på, sist fick jag tuta och blinka med helljuset för att nötterna skulle ge företräde då dem körde på rätt eller ja mena fel sida av vägen!

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Det behöver någ tjatas och tutas på, sist fick jag tuta och blinka med helljuset för att nötterna skulle ge företräde då dem körde på rätt eller ja mena fel sida av vägen!
Tjöta, om du är i ett mot.

FredrikR FredrikR skrev:
Det heter cirkulationsplats

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
Tjöta, om du är i ett mot.
Funderar på en amerikansk polisbil kanske får folk att göra sig i byxorna..

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det heter cirkulationsplats
Står det så i trafikordningen?

Rejäl skrev:
Ja men tänk på att det är högertrafik så när du svänger vänster tar du högra filen, dvs innerfilen

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P
P Pin skrev:
Ja men tänk på att det är högertrafik så när du svänger vänster tar du högra filen, dvs innerfilen
Käft😂

FredrikR FredrikR skrev:
Står det så i trafikordningen?
Hörru din pettimeterviktigpetter, du kan ta dina pappersförordningar och torka dig någonstans. Jag har haft körkort i 70 år och kört 100 1000 tals mil i min polerade Volvo med medaljer i grillen och vet nog vad som gäller. Kan du ens backa med släp?
Regler spelar ingen roll i trafiken utan det är att ha erfarenhet som räknas. Och dubbdäck. Och diesel.

• Älska
  • Haha
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Om man ska köra vänster i en rondell
Varför kör du i en rondell?

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.