Hej alla!
Här kommer hälsningar från Finland!
I Sverige är ni flitiga användare av pärlspont på köksväggarna och ni har för övrigt jättefina traditionella kök, Kvänum m.fl. Vi bygger ett hus och sitter för tillfället och ritar vårt kök, då vi inte kunde hitta nåt vi gillar bestämde vi oss för att rita själva. ;-)
Min fråga till er är: det här med pärlspont på väggarna, hur funkar det s.a.s. ovanför spis och tvättställe? Man måste antagligen behandla ytan med nåt slags vattenfrånstötande medel, vad?
Erfarenheter och tips tackar vi för!
Eeva