1 743 323 läst ·
5 732 svar
1743k läst
5,7k svar
Parkslide - varning för att köpa hus/tomt med parkslide
Ecoplug är bara väldigt dyr glyfosat som man kallar "eco" i någon form av greenwashing. Glyfosat vet vi fungerar så ecopluggarna fungerar säkert också. Det behöver nog knappt prövas funktionsmässigt, men varför betala mer för en produkt när man kommer undan billigare, med mindre arbete och mindre miljöbelastning på andra vis. Jag har skrivit mer om mina åsikter i mitt dokument.
https://docs.google.com/document/d/16vWv5qG953PPNh9WUIfVYUiZ3OywyDHs00qXsoqXGkA/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/document/d/16vWv5qG953PPNh9WUIfVYUiZ3OywyDHs00qXsoqXGkA/edit?usp=sharing
Frågan är ju om ecoplug utsöndrar glyfosaten (om det nu stämmer) på ett annorlunda sätt. Gissningsvis en mindre dos under längre tid. Vilket som är mest effektivt får tester avgöra.S STB skrev:Ecoplug är bara väldigt dyr glyfosat som man kallar "eco" i någon form av greenwashing. Glyfosat vet vi fungerar så ecopluggarna fungerar säkert också. Det behöver nog knappt prövas funktionsmässigt, men varför betala mer för en produkt när man kommer undan billigare, med mindre arbete och mindre miljöbelastning på andra vis. Jag har skrivit mer om mina åsikter i mitt dokument.
[länk]
Jag var inne på Hemnet och strösurfade runt lite. Såg ett jättefint hus i ett dyrt område. När jag bläddrade igenom bilderna bildades en klump i magen. Svårt att avgöra på mäklarbilder eller är det bara jag som tycker detta ser ut som Parkslide?
Jag hoppas innerligen presumtiv spekulant på detta hus vet vad som huserar i form av en grön fin häck stenkast från huset.
Prislappen? Bra bit över 10 mkr
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hoppas innerligen presumtiv spekulant på detta hus vet vad som huserar i form av en grön fin häck stenkast från huset.
Prislappen? Bra bit över 10 mkr
Byggnadsvårdare
· 3 509 inlägg
Ecopluggen måste hamras in i något hårt. Först då öppnar sig ampullen o giftet rinner ut. Trycker du in den i en ihålig stam av parkslide kommer den inte ens att öppna sig....P Pettttter skrev:
Ja? Dom hamrar ju in den i roten inte i ett rör. Dom har utfört en del inledande tester som sagt. Kolla deras Facebook.Sommartorparn skrev:
V Vindens skrev:Jag var inne på Hemnet och strösurfade runt lite. Såg ett jättefint hus i ett dyrt område. När jag bläddrade igenom bilderna bildades en klump i magen. Svårt att avgöra på mäklarbilder eller är det bara jag som tycker detta ser ut som Parkslide?
[bild]
Prislappen? Bra bit över 10 mkr[/QUONTE]
Nog är det park slide alltid!
En väletablerad sådan.
Jag har också sett liknande mäklarbilder på "attraktiva" trädgårdar. Har dock en känsla av att även en del mäklare numera vet att inte lägga in sådana bilder i prospektet. Tror inte att det gått längre än så.
Jadu, denna mäklare har verkligen sett till att Parksliden hamnar med på flertal bilder och säljer in det hela.
Även för ett attraktivt område är priset några miljoner i överkant skulle jag säga. Höll på ramla av stolen när jag såg beloppet på pantbreven dessutom. Är någon nyfiken kan jag PMa vill inte sabotera för någon säljare då det ändå finns en liten % att det kanske inte är Parkslide
Även för ett attraktivt område är priset några miljoner i överkant skulle jag säga. Höll på ramla av stolen när jag såg beloppet på pantbreven dessutom. Är någon nyfiken kan jag PMa vill inte sabotera för någon säljare då det ändå finns en liten % att det kanske inte är Parkslide
Idag är det 1:a oktober, och det är nära på precis fem år sedan jag skrev mitt första inlägg i denna tråd. Jag hade då precis bekämpat en hel sommar, endast med idog ryckning. Totalt blev det fem somrar med varierande grad av ryckning. Senast jag ryckte något var sommaren 2019. I år kom det inte upp något! 
Yay!!! Jag utropar härmed seger för denna säsong. För säkerhets skull kommer jag ha ett vakande öga även nästa sommar, utifall det är någon lömsk bit som bidar sin tid. Men fy f*n vad skönt!
Grattis!
hur långt upp lät du skotten komma varje innan du ryckte upp dem?
hur ofta ryckte du?
hur långt upp lät du skotten komma varje innan du ryckte upp dem?
hur ofta ryckte du?
Första året ryckte jag varje dag jag var hemma. Jag såg ingen anledning till att låta plantorna komma upp över huvud taget. Jag var bortrest någon vecka vid två tillfällen, och då kom de så klart upp längre, men min strategi var att förneka den fotosyntes så mycket det bara gick.
Jag körde på så även övriga år, men i takt med att den blev svagare så fanns det ofta inget att rycka, så då blev det successivt mer och mer sällan jag gick och kollade. Förra året kollade jag kanske varannan vecka. I år lite mer sällan än så.
Jag körde på så även övriga år, men i takt med att den blev svagare så fanns det ofta inget att rycka, så då blev det successivt mer och mer sällan jag gick och kollade. Förra året kollade jag kanske varannan vecka. I år lite mer sällan än så.
Utan tvekan Parkslide som har blommat fint.M marmi skrev:
Dessutom precis intill husgrunden?
Bra tid att börja bekämpa.
Hur stort är beståndet?
Välkommen hit Marmi.
Det är hög tid att behandla med Glyfosat nu om du väljer den behandlingsmetoden. Eftersom du har ett ganska litet bestånd så kan du säkert ta död på det enkelt med nästan vilken metod som helt utan att arbetsinsatsen blir för stor. Du kan läsa om alternativen i mitt dokument.
Det är hög tid att behandla med Glyfosat nu om du väljer den behandlingsmetoden. Eftersom du har ett ganska litet bestånd så kan du säkert ta död på det enkelt med nästan vilken metod som helt utan att arbetsinsatsen blir för stor. Du kan läsa om alternativen i mitt dokument.