3 254 lĂ€st ·
31 svar
3k lÀst
31 svar
Parkeringsregler
Tja ocksÄ Stockholmare, och tycker att skyltningen Àr skum.P Peter_K skrev:
Stop förbud/ lastplats vardagar 7-17, dvs 15 minuters parkering.
P-förbud Tis frÄn 1/11 - 15/5 mellan 8-16
P-tillsÄnd 3 timmar 7-19 vardagar 11-17 lördagar.
Dvs 17-19 vardagar och 11-17 lördag.
För mig ser jag inte vitsen med P-föbuds skylten, den övre borde gÀlla dvs Stop förbud/lastplats eller?
Den undre för mig Àr att det Àr okej att parkera vardagar 17 till 19 och 3 timmar pÄ lördag mellan 11-17
Ăvrig tid fritt.
Men som sagt vÀldigt otydligt enligt mig.
Redigerat:
Glöm inte att lastplats Àr 40 meter, finns det plats lÀngre bort gÀller inte det förbudet.D Danne824 skrev:Tja ocksÄ Stockholmare, och tycker att skyltningen Àr skum.
Stop förbud/ lastplats vardagar 7-17, dvs 15 minuters parkering.
P-förbud Tis frÄn 1/11 - 15/5 mellan 8-16
P-tillsÄnd 3 timmar 7-19 vardagar 11-17 lördagar.
Dvs 17-19 vardagar och 11-17 lördag.
För mig ser jag inte vitsen med P-föbuds skylten, den övre borde gÀlla dvs Stop förbud/lastplats eller?
Den undre för mig Àr att det Àr okej att parkera vardagar 17 till 19 och 3 timmar pÄ lördag mellan 11-17
Ăvrig tid fritt.
Men som sagt vÀldigt otydligt enligt mig.
40 meter Àr typ 8 billÀngder, gatan Àr minst 300 meter lÄng troligen nÀrmare 600 meter ( enligt satellitbilder).
TidsbegrÀnsad parkering gÀller bara de tider som sÀgs, i övrigt Àr det fri parkering (nÀr förbudsskyltar inte Àr gÀllande).
Jo men lĂ€ser du TS alla inlĂ€gg Ă€r strĂ€ckan 40 meter đ.D Dilato skrev:Glöm inte att lastplats Ă€r 40 meter, finns det plats lĂ€ngre bort gĂ€ller inte det förbudet.
40 meter Àr typ 8 billÀngder, gatan Àr minst 300 meter lÄng troligen nÀrmare 600 meter ( enligt satellitbilder).
TidsbegrÀnsad parkering gÀller bara de tider som sÀgs, i övrigt Àr det fri parkering (nÀr förbudsskyltar inte Àr gÀllande).
För mig Àr skyltningen inte optimalt.
Stopp förbud med tillÀgg lastplats = 15 minuters parkering.
P förbud Àr ocksÄ = 15 minuters parkering.
DÄ ÄterstÄr datumen och just tisdagen under den aktuella perioden.
Redigerat:
Det ett pÄstÄende utan dokumenterat underlag, dÀrför Àr jag skeptisk.D Danne824 skrev:
Bara för att det finns en ficka till vÀnster gör ju inte parkering pÄ gatan förbjuden utan ny skyltning.
Om fickan Àr 40 meter och man inte fÄr parkera bortom den Àr ju skylten 40 meter helt onödig.
HÄller med!D Dilato skrev:
Det framgÄr inte av TS.
Om hela strÀckan dvs gatan har bara en skylt om det inte finns nÄgra korsande gator gÀller skylten för hela strÀckan.
Men skyltningen Àr skum och oklar enligt mig.
Antingen stopförbud/lastplats tid och respektive datum alternativt parkering tillÄten 3 timmar tid och respektive datum.
Tittade pÄ skyltningen igen och hÄller med om att om det gÀller en lÀngre strÀcka Àn 40 meter Àr det solklart vad som gÀller.D Dilato skrev:
Snöröjning om och nÀr den sker i Stockholm Àr normalt bara under en dag inom nÄgra timmar.D Dilato skrev:
Jag vet inte den aktuella vÀgstrÀcka hur det ser ut.
Men som du skrev tidigare sÄ Àr nog den totala strÀckan lÀngre Àn 40 meter.
đ€Ł med lite tur, inte prioriterat omrĂ„de med andra ord.D Dilato skrev:
Jag tycker att de borde slÀngt upp en ny skyltning efter 40 meter, men visst kan man spara pengar sÄ....fattar.
40 meter lastplats övriga strÀckan p förbud mellan datum x till y övrg tid 3 timmar.