Fotografen Fotografen skrev:
Ja söte vÀrld...
Du fÄr stÄ 3 timmar vardagar 17-19, lördagar 7-19...?
Sen hur man parkerar 3 timmar mellan 17 och 19 fÄr nÄn annan reda ut.

//Lantis; jag parkerar hur jag vill pĂ„ min gĂ„rdsplan.😊
Gör inte det i storstan, det kan bli dyrt. đŸ€‘

Vad Àr problemet?
Lastplats med stoppförbud 0-40m
Tisdagar 08-16 1/11 15/15 endast parkeringsförbud
annars 3 timmar parkering
7-19 vardagar
11-17 vardag före helg

• Gilla
Smed242
  • Laddar…
D
P Peter_K skrev:
Nybyggt bostadsomrĂ„de i Farsta/HökarĂ€ngen. ÅbrovĂ€gen. Finns inga aktuella satellitbilder.
Tja ocksÄ Stockholmare, och tycker att skyltningen Àr skum.
Stop förbud/ lastplats vardagar 7-17, dvs 15 minuters parkering.
P-förbud Tis frÄn 1/11 - 15/5 mellan 8-16
P-tillsÄnd 3 timmar 7-19 vardagar 11-17 lördagar.
Dvs 17-19 vardagar och 11-17 lördag.
För mig ser jag inte vitsen med P-föbuds skylten, den övre borde gÀlla dvs Stop förbud/lastplats eller?
Den undre för mig Àr att det Àr okej att parkera vardagar 17 till 19 och 3 timmar pÄ lördag mellan 11-17
Övrig tid fritt.
Men som sagt vÀldigt otydligt enligt mig.

Redigerat:
D Danne824 skrev:
Tja ocksÄ Stockholmare, och tycker att skyltningen Àr skum.
Stop förbud/ lastplats vardagar 7-17, dvs 15 minuters parkering.
P-förbud Tis frÄn 1/11 - 15/5 mellan 8-16
P-tillsÄnd 3 timmar 7-19 vardagar 11-17 lördagar.
Dvs 17-19 vardagar och 11-17 lördag.
För mig ser jag inte vitsen med P-föbuds skylten, den övre borde gÀlla dvs Stop förbud/lastplats eller?
Den undre för mig Àr att det Àr okej att parkera vardagar 17 till 19 och 3 timmar pÄ lördag mellan 11-17
Övrig tid fritt.
Men som sagt vÀldigt otydligt enligt mig.
Glöm inte att lastplats Àr 40 meter, finns det plats lÀngre bort gÀller inte det förbudet.

40 meter Àr typ 8 billÀngder, gatan Àr minst 300 meter lÄng troligen nÀrmare 600 meter ( enligt satellitbilder).

TidsbegrÀnsad parkering gÀller bara de tider som sÀgs, i övrigt Àr det fri parkering (nÀr förbudsskyltar inte Àr gÀllande).

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
D
D Dilato skrev:
Glöm inte att lastplats Àr 40 meter, finns det plats lÀngre bort gÀller inte det förbudet.

40 meter Àr typ 8 billÀngder, gatan Àr minst 300 meter lÄng troligen nÀrmare 600 meter ( enligt satellitbilder).

TidsbegrÀnsad parkering gÀller bara de tider som sÀgs, i övrigt Àr det fri parkering (nÀr förbudsskyltar inte Àr gÀllande).
Jo men lĂ€ser du TS alla inlĂ€gg Ă€r strĂ€ckan 40 meter 😉.
För mig Àr skyltningen inte optimalt.
Stopp förbud med tillÀgg lastplats = 15 minuters parkering.
P förbud Àr ocksÄ = 15 minuters parkering.
DÄ ÄterstÄr datumen och just tisdagen under den aktuella perioden.

Redigerat:
D Danne824 skrev:
Jo men lÀser du TS alla inlÀgg Àr strÀckan 40 meter
Det ett pÄstÄende utan dokumenterat underlag, dÀrför Àr jag skeptisk.

Bara för att det finns en ficka till vÀnster gör ju inte parkering pÄ gatan förbjuden utan ny skyltning.
Om fickan Àr 40 meter och man inte fÄr parkera bortom den Àr ju skylten 40 meter helt onödig.

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
D
D Dilato skrev:

Bara för att det finns en ficka till vÀnster gör ju inte parkering pÄ gatan förbjuden utan ny skyltning.
Om fickan Àr 40 meter och man inte fÄr parkera bortom den Àr ju skylten 40 meter helt onödig.
HÄller med!
Det framgÄr inte av TS.
Om hela strÀckan dvs gatan har bara en skylt om det inte finns nÄgra korsande gator gÀller skylten för hela strÀckan.

Men skyltningen Àr skum och oklar enligt mig.

Antingen stopförbud/lastplats tid och respektive datum alternativt parkering tillÄten 3 timmar tid och respektive datum.

D Danne824 skrev:
Parkeringsförbuds skylten Àr onödig.
Nja, eftersom den gÀller Àven bortom dom 40 metrarna sÄ finns det en anledning.
Snöröjning pÄ hela gatan ska kunna ske utan att parkerade bilar stÄr i vÀgen.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
D
D Dilato skrev:

Tittade pÄ skyltningen igen och hÄller med om att om det gÀller en lÀngre strÀcka Àn 40 meter Àr det solklart vad som gÀller.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
D
D Dilato skrev:
Nja, eftersom den gÀller Àven bortom dom 40 metrarna sÄ finns det en anledning.
Snöröjning pÄ hela gatan ska kunna ske utan att parkerade bilar stÄr i vÀgen.
Snöröjning om och nÀr den sker i Stockholm Àr normalt bara under en dag inom nÄgra timmar.
Jag vet inte den aktuella vÀgstrÀcka hur det ser ut.
Men som du skrev tidigare sÄ Àr nog den totala strÀckan lÀngre Àn 40 meter.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
D Danne824 skrev:
Snöröjning om och nÀr den sker i Stockholm Àr normalt bara under en dag inom nÄgra timmar.
Japp, och skylten sĂ€ger "vi kommer nĂ„gon gĂ„ng under tisdagen pĂ„ normal arbetstid kanske".đŸ€“

• Gilla
  • Haha
Claes Sörmland och 2 till
  • Laddar…
D
D Dilato skrev:
Japp, och skylten sĂ€ger "vi kommer nĂ„gon gĂ„ng under tisdagen pĂ„ normal arbetstid kanske".đŸ€“
đŸ€Ł med lite tur, inte prioriterat omrĂ„de med andra ord.
Jag tycker att de borde slÀngt upp en ny skyltning efter 40 meter, men visst kan man spara pengar sÄ....fattar.
40 meter lastplats övriga strÀckan p förbud mellan datum x till y övrg tid 3 timmar.

Claes Sörmland
Det kluriga Àr ju att de första 40 m bara Àr lastplast med stoppförbud vardagar 7-17, annars gÄr det bra att parkera dÀr enligt skyltarna. SÄ flera stolpar hade inte hjÀlpt. hÀr.

Grannens HĂ€ck
Jag har sett en liknande men dÄ var det taxilplats pÄ uppemot 80m. Inga streck i gatan heller sÄ man mÄste alltid ha med sig mÄttband för att veta var taxiplatsen tar slut.

P
Vet ej om det sitter nÄgon skylt efter p-fickan. FÄr kolla nÀsta gÄng jag hÀlsar pÄ men hela omrÄdet har generellt parkeringsförbud.

Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.