Hej
Haj just blivit tvungen att ersätta min acj och acf med enheterna ovan.
Bägge har ren eldrift, dock är det nya systemet mycket mindre energieffektivt än det gamla trots att det borde vara tvärtom pga FTX bytet. Vet att FTX aggregatet är underisolerat då det sitter på vinden och dom kommer och ska fixa det. Men frågan är om det är hela förklaringen.
Något jag funderar på är samspelet mellan enheterna. Känns lite skumt att FTXen är ställd på att ge 17 gradig luft när den matar kuftvärmeaggregatet. Hade den matat ut direkt till ventilationen hade det känts mer logiskt då det i så fall finns ett annat primärt värmesystem.
Men ni som har den här kombinationen. Hur ser era inställningar ut?