richardtenggren
Vi har en dedikerad Festool-tråd, vilket oftast räcker, men fick häromdagen syn på Dewalts kommande slagskruvdragare som ser otroligt slimmad ut. Detta fick mig att skapa denna tråd, där vi kan lägga upp övriga märkens nya och intressanta verktyg i alla dess former.

Vi behöver ju inte posta varje gång Makita släpper nya modellnummer, utan det ska krävas lite ”teknisk höjd” tycker jag.

Atomic XR Impact Driver;
Dewalts nya slimmade 18V XR Brushless slagskruvdragare med 5 Ah batteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Källa = https://www.instagram.com/p/CSzaFkxnWVw/?utm_medium=copy_link

Redigerat:
  • Gilla
Patrik V. och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Vi har en dedikerad Festool-tråd, vilket oftast räcker, men fick häromdagen syn på Dewalts kommande slagskruvdragare som ser otroligt slimmad ut. Detta fick mig att skapa denna tråd, där vi kan lägga upp övriga märkens nya och intressanta verktyg i alla dess former.

Vi behöver ju inte posta varje gång Makita släpper nya modellnummer, utan det ska krävas lite ”teknisk höjd” tycker jag.

Atomic XR Impact Driver;
[bild]

Källa = [länk]
Ser trevligt ut, så kort skulle vara fint ibland!
Om det är ett paradigmskifte återstår väl att se :)

richardtenggren
nanowire nanowire skrev:
Precis :)
Nej, därav citationstecken, men har någon ett bättre namn så får ni gärna komma med det. Jag kom inte fram till något bättre där och då :)
Men om det skulle komma något som är ett paradigmskifte, så ska det också postas här liksom, men även annat intressant i verktygsväg ;)

Redigerat:
richardtenggren
  • Gilla
Papperspåse och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
I kombination med DeWalts "powerstack"-batterier börjar det närma sig ett paradigmskifte, tycker jag.. :D

Har nån mer erfarenhet av Powerstack? Funderar på ett sånt till min lilla mutterdragare DCF921.

Har inte slagit till än, jag har bara en sticksåg från deWalt i 18/20 volt..

Kommer det powerstack i 10/12 volt köper jag direkt....

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vad är powerstack och vad skiljer mot vanliga dewalt 18v batterier? Vad har jag missat?

En som fastnat i makitaträsket för länge men nyligen köpt dewalt spikpistoler. :thinking:

O Octavianus skrev:
Vad är powerstack och vad skiljer mot vanliga dewalt 18v batterier? Vad har jag missat?

En som fastnat i makitaträsket för länge men nyligen köpt dewalt spikpistoler. :thinking:
https://www.dewalt.se/system/batterisystem/powerstack
Platta celler istället för runda, 50% mer "power", enligt Dewalt.

• Gilla
Octavianus
  • Laddar…
Vart en riktigt smidig maskin, hoppas batteriet presterar nu också.
Gul och svart DeWALT slagborrmaskin, 18V, borstlös, uppladdningsbart batteri, liggande på betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.