Delvis bortskrapad gammal tapet och målarfärg på en vägg som avslöjar underliggande gipsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad vägg med bortskrapad färg och tapet som avslöjar underliggande gipsskiva.
Skapa konto
Vägg med avskalad tapet och synlig gipsyta under renoveringsprocess.
Skapa konto
Håller som bäst på att göra om i min lägenhet, det är ett hus med tegelväggar så sovrummet har 2 ytterväggar och 2 gipsväggar. Har målat där tidigare (på tapeten) men då det ser ut som om väggen fått "bristningar" (det är inte luftbubblor) under tänkte jag ta bort målarfärg och tapet. Färgen är ganska lätt att få bort men tapeten sitter hårt. På sina ställen sticker "rå" gipsvägg fram (dvs utan skyddspspp) och jag vågar inte skrapa bort mer. Kan jag ångra mig och grundmåla + bredspackla + grundmåla + måla över allt så det blir slätt? Jag kollar förstås innan så det inte sitter löst någonstans först. En till fråga är, varför har de satt gips på (vad jag tror är) betongväggen? Så var det inte på köksväggen som jag nyss målat. Rev ner allt där och bredspacklade allt och det blev bra.

Redigerat:
Det är bara vitt spackel på putsen, det va den färgen förr.

• Gilla
Mickis741
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Det är bara vitt spackel på putsen, det va den färgen förr.
Tack för svar. Tror du det är spackel på gipsväggen också eller har jag kommit ända in till gipset? Hur ser man skillnaden?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.