Hej vi la om vårat platta garage tak för ca 3 år sedan. Men nu har gruset börjat lossna runt brunnen. Varför blir det så? Är det något man bör göra ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 413 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 413 inlägg
Det är helt normalt för ny papp att en mängd skifter lossnar över hela taket och rinner mot takets lågpunkt så frågan är om det är detta du ser eller om det faktiskt lossnar onormalt mycket där.
Har du städat taket tidigare?
Har du städat taket tidigare?
Jag tycker ju att det känns onormalt mycket efter som det har blivit en kal fläck där. Har knappt kollat där uppe sedan det blev om gjortRickard. skrev:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 413 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 413 inlägg
Såpass… Syns inte så tydligt på bilderna men en kalfläck ska det ju inte bli efter så kort tid. Gissar att det står vatten där det lossnar?z0ul skrev:
Kommer du ihåg eller har sparat vilken tillverkare det är?
Vad för papp har använts?
Förmodligen så gör det de eftersom att det är precis vid brunnen.. nej har ingen aning då det inte va jag som gjorde jobbetRickard. skrev:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 413 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 413 inlägg
Felet har troligtvis skett under produktionen då skiffret helt enkelt inte har fastnat tillräckligt bra. Har jag rätt i det så påverkar det livslängden i värsta fall minimalt och i bästa fall ingenting alls.
Man kan försöka fästa det på nytt eller lappa det men frågan är om det är värt besväret.
Man kan försöka fästa det på nytt eller lappa det men frågan är om det är värt besväret.
Klicka här för att svara