Har spacklat ett par skarvar, slipat och sen limmat på pappersremsa. Måste jag spackla över det igen eller kan jag tapetsera direkt över med renoveringstapet?
Och måste man använda glasfiber/pappersremsa när man använder renoveringstapet? Det i sig innehåller ju glasfiber och är slitstarkt?
Och måste man använda glasfiber/pappersremsa när man använder renoveringstapet? Det i sig innehåller ju glasfiber och är slitstarkt?
Jag spacklar och trycker dit pappremsan i det våta spacklet. Sen spacklar jag över den direkt. Börja med kortare bitar, det är enklare.
Om du har gips, så är det ju oftast en försänkning att spackla igen. Vad är det för något du spacklar på?
Om du har gips, så är det ju oftast en försänkning att spackla igen. Vad är det för något du spacklar på?
ni kanske kan hjälpa mig vad det är för skiva, huset är från 1969
gips är det inte iaf
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
gips är det inte iaf
Men det brukar vara en trevlig ljudmiljö i hus med träväggar och tretex, som man till stor del förstör med gips. 
Stereon låter bättre, och ofta en liten fördel för mänskligt tal och sorl också.
Jag är ju nördig, skulle haft lite tveksamheter att rensa bort eller bygga in treetex. Men inte nog mycket nörd för att sätta tretex i nybygge.
Stereon låter bättre, och ofta en liten fördel för mänskligt tal och sorl också.
Jag är ju nördig, skulle haft lite tveksamheter att rensa bort eller bygga in treetex. Men inte nog mycket nörd för att sätta tretex i nybygge.
Håller med föregående talare. Gipsa. Det där har du nog svårt att få snyggt och hållbart annars.
Och vad jag än skrev i mitt förra inlägg, så är det nog mycket sanning i detta inlägg också.nexustwins skrev:
Vill man försäkra sig om stumma orörliga väggar och inga sprickor i tapeter och färg så är ju tretex ett ganska uselt material.
Det är ju en anledning till att jag satt OSB+gips på väggarna och akustikundertak istället.