Vi ska byta tak på uthuset och tänker oss Trp20. Idag ligger lerpannor på 28 mm bärläkt på råsponten.

Kan någon hjälpa oss med hur vi borde lägga det nya taket? Vi vill gärna slippa pappen då vi i så fall kan lägga plåten på bärläkten. Alternativet är att riva även bärläkten och bygga upp med papp och ny bärläkt.

Kan vi alltså strunta i pappen eller får vi problem då problem med kondens?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.