Hej. Säkert ett gammalt ämne men jag hittade inget definitivt svar och jag undrar om det är OK att göra som bilden visar., dvs avsluta ny papp mot nockbräda utan att gå upp över nocken med pappen? Gammal papp ligger kvar under, men jag det måste ju finnas risk för att vatten tar sig in under den nya pappen.


Närbild på takpapp som slutar vid nockbräda utan att förlängas över taknocken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bengt Mark
  • Laddar…
E
Man brukar gå över bocken med pappen. Samt lappa över pappen som kommer från andra sidan.
 
  • Gilla
Ludde Jakobsson och 1 till
  • Laddar…
Ska man reklamera detta till firman som gjorde det ? Det var ett år sedan men ändå.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.