hej fick bli pannbyte från pellets till ved hade e
n nibe city och eurofire m3 mafa 300l föråd förut

men pellets eldning är inte min grej:)

iaf pannan blev en vedex3300 ladomat 21 1st dorö 500/110 och 2 st 500l strömsnäs 200l reflex
panna laddomat tankar är begagnat så det kostade mig 16tusen plus tiden och instalera

gav 10tusen för panna 21an och evr shuntstyrning

men är inte nöjd med retur tempen funderar om de fungerar fint och sätta dit en r20 element strypning på retuen nere i pannrumet och strypa ner hela systemet, just nu har ja vridit igen alla slotskranarna på elementen så dom är typ ljumna i botten. 20130328_131254.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• 20130328_131234.jpg
    Skapa konto
Det går fint att montera en sådan för att reducera flödet i radiatorkretsen.

fint de då blir de en sån ist för element kranarna:)

Om du har en unionventil nånstans på returen kan du annars ställa den lite lagom på tvärs: flödet minskar, trycket ökar. Se bild nedan, denna sitter på cirkulationspumpens retursida.

• image.jpg
    Skapa konto
Jag råkade slå av cirkulationspumpen och det blev perfekt. Många gamla hus är ju byggda för självcirkulation.

tja jag prövade och strypa så där men fick ett rejält brus i ellementen :( kan iof va för kraftig pump 25/60 grundfoss

tänkte om det är pga union ventilen och såpas bra kräm i cirkpumpen som det blir högt ljud, hade inga bekymmer med och strypa med union där vi bodde förut. :s

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.