P
D Daniel112209 skrev:
Nu är jordnötssmöret lagt på plats, fällan är laddad. Blir det någon napp må tro?;)
tro mer på whisky... Det älskar iallafall de råttor som finns här.. samt deras Jägare... (jag) :crysmile:

Maskintok skrev:
tro mer på whisky... Det älskar iallafall de råttor som finns här.. samt deras Jägare... (jag) :crysmile:
haha äh provar whiskey imorgon, tänkte ge den diabetes ikväll först kommer vara kul och fånga den som FAN!

• Haha
  • Gilla
mxjolle och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff
D Daniel112209 skrev:
haha äh provar whiskey imorgon, tänkte ge den diabetes ikväll först kommer vara kul och fånga den som FAN!
Satan vad övertaggad du är, härligt! Nu jävlar ska det fångas råttor!

• Haha
  • Gilla
schlump och 3 till
  • Laddar…
P
D Daniel112209 skrev:
Aha fredags fylla.. ;)
jag förstår... jo en sådan kan ta död på mycket :crysmile:

• Gilla
Sundlof81
  • Laddar…
P
Råttfälla med ost och flera fångade råttor runtomkring den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hoppas på en sådan (y)

• Haha
  • Gilla
BSOD och 3 till
  • Laddar…
Ett tips är att lägga fällan mer längs kanten, de följer alltid kanter så om inte annat så är det större chans att de bara snubblar in i den om den är längs en kant.

Jag tycker det vore bäst att täta runt avloppsröret så de inte tar sig in igen. Sen kan du försöka fånga djuret utanför själva bostadsyta istället.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
funkar inte jordnötssmöret så testa med choklad, det funkar alla gånger på mössen vi har (hade) i stugan.

• Gilla
BSOD
  • Laddar…
Varför lägga ut massa godsaker. Ät upp dem själv och lägg dit en äppelskrutt istället. Mössen äter ju vad skit som helst.

• Haha
  • Gilla
Finnenn och 3 till
  • Laddar…
B
raveper raveper skrev:
Varför lägga ut massa godsaker. Ät upp dem själv och lägg dit en äppelskrutt istället. Mössen äter ju vad skit som helst.
Ett äppelskrutt (m.m.) lockar inte så värst efter 2 veckor, om ingen tagit betet, så torkar den eller möglar.

En chokladbit lockar länge. Min personliga favorit (som jag anser lockar bäst) är Nutella på t.ex. en bröd/ostbit.

S
Se till att täta hålet så att de inte kommer in. stålull har jag läst att man kan täta med men en tillpassad träbit som tätar mot röret funkar.

S sinuslinus skrev:
Se till att täta hålet så att de inte kommer in. stålull har jag läst att man kan täta med men en tillpassad träbit som tätar mot röret funkar.
Maskintok skrev:
[bild]
Hoppas på en sådan (y)
Ikväll small det!! Var nere och tittade, såg att fällan var borta så den ligger nog under diskbänken där jag måste rota imorgon. Men de small på bra och hörde hur den sprattla med fötterna, inget skrik dock. Förhoppningsvis höll fällan

• Gilla
Sebbeeke och 1 till
  • Laddar…
Trevligt med resultat, men som andra varit inne på är det en tillfällig seger. Så länge du har en ingång som en gnagare hittat in genom så lär det komma flera. Täta hålet.

• Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
P
D Daniel112209 skrev:
Men de small på bra och hörde hur den sprattla med fötterna
Han sparkade nog av sig skodonen. Det var bara starka soldater på forna slagfält som ville dö med stövlarna på.

• Haha
Immobil
  • Laddar…
Så vad agnade du med då? :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.