Hej,
Jag ska måla om mitt innertak och upptäckte att panelen krupit ur noten på ett ställe. Det är helt stumt, så jag tvivlar på att det går att få in den igen. Antar att det bara är foga som gäller men vill först kolla hur ni som finns här skulle gjort? Det tråkiga med att enbart foga är att brädan hänger ner lite så det kommer inte döljas särskilt bra.
Jag ska måla om mitt innertak och upptäckte att panelen krupit ur noten på ett ställe. Det är helt stumt, så jag tvivlar på att det går att få in den igen. Antar att det bara är foga som gäller men vill först kolla hur ni som finns här skulle gjort? Det tråkiga med att enbart foga är att brädan hänger ner lite så det kommer inte döljas särskilt bra.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 536 inlägg
Ibland går det att banka flytta något med en gummihammare, (linda den med en strumpa för att slippa svarta märken) beror på hur noga det är spikat. Men det där kommer delvis lösa sig till sommaren, när luftfuktigheten är tillbaka.
Hmm… det där med luftfuktighet tänkte jag inte på. Har dessvärre inget minne av hur det brukar se ut på sommaren. Kanske man inte ska vara för snabb med att fylla noten med fog då? Tänker att det kanske bäst att låta den röra sig fritt, sommar som vinter. Jag vågar nog inte banka. Ser risken att brädan (den är ganska lång) ska åka ur på fler ställen. Dessutom hänger brädorna intill nätt och jämnt i noten.I InsidersUnited skrev:
Klicka här för att svara

