3 493 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Panel mellan diskbänk och överskåp
Nu är köket på väg upp, men nu kom vi till problem vi ej tänkt på.
Sätter nån typ av panelskiva mellan diskbänk/bänkskiva och överskåp och även bakom spis.
Förstod det som att det var ok att bara måla med nån (halvblank) färg så gick det bra att torka av. Men nu påtalade snickaren problemet med "springorna" ner mot diskbänken. att det kan komma in vatten och annat där och bli skador.
Hur har ni gjort/ hur gör man?
Tätar med typ silikon?
Sätter nån typ av list mellan panel och bänk?
Eller vad?
Sätter nån typ av panelskiva mellan diskbänk/bänkskiva och överskåp och även bakom spis.
Förstod det som att det var ok att bara måla med nån (halvblank) färg så gick det bra att torka av. Men nu påtalade snickaren problemet med "springorna" ner mot diskbänken. att det kan komma in vatten och annat där och bli skador.
Hur har ni gjort/ hur gör man?
Tätar med typ silikon?
Sätter nån typ av list mellan panel och bänk?
Eller vad?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Om du har en gammaldags diskbänk med upphöjd kant runt om så är problemet med vatten och fukt väldigt litet.
Såvida du inte plaskar runt något ohemult när du diskar grötkastrullen.
Några droppar torkar bort snabbt.
Men ja, det vanliga är att täta skarven med en silikonsträng.
(Jag har själv bara petat in en silikongummi-tätningslist. En så'n som man har i fönstren.)
Såvida du inte plaskar runt något ohemult när du diskar grötkastrullen.
Några droppar torkar bort snabbt.
Men ja, det vanliga är att täta skarven med en silikonsträng.
(Jag har själv bara petat in en silikongummi-tätningslist. En så'n som man har i fönstren.)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
