Vi ska smälla upp panel på en vägg inomhus. På väggen sitter ett telejack och två eluttag.
Panelen sticker ut 22 mm och eluttagen sticker ut ungefär lika mycket. Blir det snyggt? skulle ni bara såga ut hål fötör eluttagen eller skulle ni försöka få ut dem?
Går det att ta ut metallbiten ut eluttagen och sätta den på panelen istället för väggen? Eller innebär det ngn risk? Hoppas ni förstår hur jag menar...
Och telejacket... det vill vi helst bara skrota. Kan man köpa någon dosa som bara täcker det så man kan bygga över det?
Många frågor...
Panelen sticker ut 22 mm och eluttagen sticker ut ungefär lika mycket. Blir det snyggt? skulle ni bara såga ut hål fötör eluttagen eller skulle ni försöka få ut dem?
Går det att ta ut metallbiten ut eluttagen och sätta den på panelen istället för väggen? Eller innebär det ngn risk? Hoppas ni förstår hur jag menar...
Och telejacket... det vill vi helst bara skrota. Kan man köpa någon dosa som bara täcker det så man kan bygga över det?
Många frågor...
Rent spontant känns det som att det skulle se väldigt konstigt ut om dom va "infällda" i panelen, iaf om man har tänkt att göra så som du beskriver det. Annat vore det väl om det va uttag som var gjorda för just det ändamålet.
Sätt ett doslock över telejacket o sätt eluttagen som vanligt, utanpå panelen. Det är min åsikt iallafall!
Sätt ett doslock över telejacket o sätt eluttagen som vanligt, utanpå panelen. Det är min åsikt iallafall!
Haha nej jisses nä.. oj. Inte snyggt! Tack för svaren och ett bra exempel på hur vi INTE ska göra 
Är lite nervös inför att ge oss inpå alltför mycket elarbete...
Ett sånt påbyggnadsset, kan du länka så jag ser vad du menar. Vore jättesnällt
Är lite nervös inför att ge oss inpå alltför mycket elarbete...
Ett sånt påbyggnadsset, kan du länka så jag ser vad du menar. Vore jättesnällt
Du tar bort uttaget och borrar hål för dosan i panelen. Sedan använder du påbyggnadsringar för att få ut dosan i rätt nivå. Jag hittar inte 22 mm tjocka, men det kanske finns någonstans. Annars kan du använda två ringar. Det är inte kritiskt att det blir på millimetern rätt. Kom ihåg att stänga av strömmen först.
http://elbutik.se/product.html?product_id=101264
http://elbutik.se/product.html?product_id=101264
Klicka här för att svara