Detta hus vore väl nice att bo i under en pandemi när man måste va hemma en massa och inte kan åka utomlands till sol och bad. 
Ca 1000 kvm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Ca 1000 kvm.
Redigerat:
Vad är det för skala?
Ett tips;
Du blir väldigt låst när du ritar på rutat papper, och som betraktare blir det rörigt och svårtolkat med alla papprets rutor och dina linjer om varannat. Blankt papper och skisspapper rekommenderar jag om du vill rita för hand. Och en skallinjal.
Ett tips;
Du blir väldigt låst när du ritar på rutat papper, och som betraktare blir det rörigt och svårtolkat med alla papprets rutor och dina linjer om varannat. Blankt papper och skisspapper rekommenderar jag om du vill rita för hand. Och en skallinjal.
Tror ni vardagsrummet blir för mörkt när det är en så djup altan med tak över utanför? Men det kommer ljus från över matplatsen.
Huset kommer nog ligga på 1000 kvm typ. Så stora ytor. Jag håller på att rita det noggrant i datorn nu...M MetteKson skrev:
Jag menar om du ritat i skala 1:50, 1:100 eller vilken?HOBBY ARCHITECT skrev:
Logga in
Skapa konto
Här tänker jag mig att det t.ex. kan ligga. Riv husen som finns och placera villan lite till vänster om mitten och gräv ut och platta till tomten lite just där. Frågan är om man kan se solen gå ner från altanen då? Men det skulle säkert finnas bättre tomer. Men tycker ju om att drömma...
Har du pratat med de som bor i husen? De kanske blir lessna om du river demHOBBY ARCHITECT skrev:
angående solen så kan man faktiskt på fastighetsinformationen på hitta.se få fram solens läge vid olika årstider.
Mitten av juni ser det ut som bifogat skärmklipp.
Med den form du har på huset så känns det som du måste välja mellan morgonsolen eller kvällsolen på altanen. Kanske att du borde spegelvända hela huset om du vill prioritera kvällssolen. Oavsett så tror jag att det var ett smart drag att sänka taket på vinterträdgården för att släppa fram ljuset till resten av huset. I de tidigare skisserna med full höjd på vinterträdgården så blev den ju en stor skymmade koloss.
Logga in
Skapa konto
Wow, tack! Var på Hitta.se gör man sånt?S Stuff skrev:Har du pratat med de som bor i husen? De kanske blir lessna om du river dem
angående solen så kan man faktiskt på fastighetsinformationen på hitta.se få fram solens läge vid olika årstider.
Mitten av juni ser det ut som bifogat skärmklipp.
Med den form du har på huset så känns det som du måste välja mellan morgonsolen eller kvällsolen på altanen. Kanske att du borde spegelvända hela huset om du vill prioritera kvällssolen. Oavsett så tror jag att det var ett smart drag att sänka taket på vinterträdgården för att släppa fram ljuset till resten av huset. I de tidigare skisserna med full höjd på vinterträdgården så blev den ju en stor skymmade koloss.
[bild]
Ja detta hus kanske inte passar till den tomten…
Inte helt lätt att hitta den. Men går du in på kartan på hitta.se, klickar på en fastighet, så får du in ett fält från höger med fastighetens adress som rubrik. Längst ner där klickar du på den blå klapeen "Mer om xxxvägen nn". Då får du upp en massa nödig och onödig info. Intill tomtkartan finns det en länk "Se karta med tomtgränser och hur solen rör sig över fastigheten XXXX vid olika klockslag och årstider"HOBBY ARCHITECT skrev:
Fel tomt behöver det inte vara men jag skulle nog i så fall ha spegelvänt huset så att vinterträdgården hamnar på höger sida istället och du får in kvällssolen bättreHOBBY ARCHITECT skrev: