1 344 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Panasonic luft/vatten ekstern start/stopp
Hej. Jag har en Panasonic WH-SXC09F3E5 Luft/Vatten. Jag vill starta och stoppa den här från en PLC som jag styr värmen i huset med. Om jag kopplar in ekstern start/stopp på plinten för det så stannar den interna cirkulationspumpen också, samma om jag använder ingången til rumstermostat. Då detta är den ända cirkulationspumpen i systemet vill jag inte att den skal stanna när jag gir signal att varmepumpen ska stoppa. Har jag missat någon inställning i här?
Jag vet att det finns modul att köpa så att man kan styra den med Modbus, har någon provat det?
Jag vet att det finns modul att köpa så att man kan styra den med Modbus, har någon provat det?
Det kanske är lättare att koppla om cirkpumpen till en extern brytare så den går kontinuerligt, och göra som du tänkt med styrningen, om du inte får till konfigurationen.
Har sett ett antal liknande modeller från panasonic, och det styret är inte i toppklass, tror inte att det går att justera detta.
Har sett ett antal liknande modeller från panasonic, och det styret är inte i toppklass, tror inte att det går att justera detta.
Klicka här för att svara