2 275 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Panasonic Aquarea All in One 7kw
Hej, ska byta ut min befintliga frånluftsvärmepump mot en ny. Någon med erfarenhet av en Panasonic Aquarea All-In-One Compact J 7 kW?
Tittar på denna:
https://varmepumpshopen.se/luft-vatten-varmepump/panasonic-aquarea-all-in-one-compact-7-kw
Tittar på denna:
https://varmepumpshopen.se/luft-vatten-varmepump/panasonic-aquarea-all-in-one-compact-7-kw
Hej!
Jag har en J 7:a som jag installerade förra sommaren. Den jobbar mot en 300-liters Nibe beredare som volymtank. Systemet har fungerat riktigt bra. Varmvatten får jag från en separat beredare. Antar att det system du länkade till är ännu bättre.
Jag har en J 7:a som jag installerade förra sommaren. Den jobbar mot en 300-liters Nibe beredare som volymtank. Systemet har fungerat riktigt bra. Varmvatten får jag från en separat beredare. Antar att det system du länkade till är ännu bättre.
Mycket populär nere på kontinenten.R Rolle85 skrev:
Finns stor DIY community för Panasonic "Geisha" eller nu Jeisha. Googla eller sök på Youtube.
Enligt denna hemsidan och forum kan den utan problem byggas om till 9kw, då alla huvud komponenter är samma.
https://rjtec.eu/blog/category/panasonic/
Har läst lite om buller, men det finns DIY beskrivningar hur man åtgärder det.
Beskrivs som en bra maskin på flera forum.
Redigerat:
Klicka här för att svara