4 081 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Pälsänger i shurgard
Packade upp våra kartonger som legat på shurgard lager och hittar pälsänger larver som går runt bland våra saker! Började fort som tusan att gå igenom allt, slängde sedan kartongerna och dammsög ordentligt. Vi har fortfarande vår säng kvar på lagret och vågar inte ta hem den. Hur funkar pälsänger? Är det dom larver man ser med blotta ögat som existerar eller kan det finnas små ägg och liknande som är svåra att upptäcka och som sedan kläcks och börjar gå runt här hemma på nytt?
Hur blir det med vår säng? Kan dom ta sig in långt i sängen och bosätta sig? Räcker det med att vi går igenom hela sängen utvändigt och dammsuger? Jag behöver er hjälp
Hur blir det med vår säng? Kan dom ta sig in långt i sängen och bosätta sig? Räcker det med att vi går igenom hela sängen utvändigt och dammsuger? Jag behöver er hjälp
Fick samma problem när jag förvarade kostymer och rockar i ull över vintern på min vind u Vasastan. De jäklarna är finsmakare, åt helst merinoull av bättre märken och struntade i kläder från billigare kedjor som Benetton och Mango .
Jag slängde rubbet och struntade i att reglera med försäkringsbolag pga att jag aldrig spar kvitton för kläder. Länk nedan frpn Google
https://skadedjursbutiken.se/pälsänger-i-sängen/#Tips_pa_bekampning_och_forbyggande_atgarder
Du kanske borde prata med magasinsföretaget och ditt försäkringsbolag
Lycka till
///A
Jag slängde rubbet och struntade i att reglera med försäkringsbolag pga att jag aldrig spar kvitton för kläder. Länk nedan frpn Google
https://skadedjursbutiken.se/pälsänger-i-sängen/#Tips_pa_bekampning_och_forbyggande_atgarder
Du kanske borde prata med magasinsföretaget och ditt försäkringsbolag
Lycka till
///A
Pälsänger jobbar långsamt i motsats till mal.
Hämta hem sängbotten till våren när det blivit varmt. Sätt ut den i full sol. Dammsug. Vänd. Dammsug. Håll koll. Baxna in i förråd under natten. Ut i solen nästa dag. Dammsug. Vänd. Fortsätt
.
Efter någon vecka kan man förmoda att ängrarna flyttat.
Har man tillräckligt stor bastu kan man hetta upp sängbotten under förslagsvis ett dygn.
Faran med pälsänger är överdriven bortsett från att de gör stor skada om de får jobba ostört. Det är larverna som äter och de är finsmakare.
Hämta hem sängbotten till våren när det blivit varmt. Sätt ut den i full sol. Dammsug. Vänd. Dammsug. Håll koll. Baxna in i förråd under natten. Ut i solen nästa dag. Dammsug. Vänd. Fortsätt
Efter någon vecka kan man förmoda att ängrarna flyttat.
Har man tillräckligt stor bastu kan man hetta upp sängbotten under förslagsvis ett dygn.
Faran med pälsänger är överdriven bortsett från att de gör stor skada om de får jobba ostört. Det är larverna som äter och de är finsmakare.
Klicka här för att svara