Hej!
Jag håller på att montera en CTC 1100 family i garaget.

Pannan har 2 anslutningar som man kan använda till exp.kärl.

Funkar det att använda ena till påfyllnad för pannvattnet?
(Har påfyllnadsventil med inbyggd backventil.)

Mvh Erik
 
Du kan fylla via vilken anslutning in i pannan du vill, eller i radiatorslingan om det skulle passa bättre.
 
Tack!
Då använder jag den ena av dom till det för den sitter lämpligt till.
 
Jag hade under några veckor min CTC1100 placerad i tvättstugan. Expansionskärlet var en spolarvätskedunk påträdd på ett rör och tätat med silikon. Kallvattnet kom från närmaste kallvattenkran. Varmvattnet matades in i närmaste varmvattenkran via slangar. Direkt via värmeväxlaren utan blandningsventil. Det låter inte riktigt klokt, men det funkade bra medan jag installerade en riktig pelletspanna. Inget problem med varmvattnet alls.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.