490 läst ·
9 svar
490 läst
9 svar
Pad saver till giraff?
Har inte slipat så mycket med giraffen så ta mina råd med en nypa salt. Jag har inte saver på giraffen. Det blir inte samma tryck och värmebildning som det riskerar bli med andra maskiner (alla andra slipmaskiner använder jag padsaver på).T Treetex skrev:
Det beror på. Du behöver en pad som lirar både med krokarna på di sula och öglorna på dina slipnät. Sen är de bra om de linjerar med utsugshålen i sulan också, annars blir du tvungen att göra hål i paden. Smidigast funkar det med samma fabrikat i alla tre lager så att säga. Men det går att kombinera annorlunda också. Svårt att ge mer detaljerade råd utan att veta mer?Alfredo skrev:
Det är precis så jag tänker, men ville fråga för ibland tänker jag fel.nanowire skrev:
Funkar de med vanliga papper också? Säkert dumma frågor men jag har aldrig stött på produkten. Nötte ut en "sliptalkrik" för ett tag sedan och tänker att en "skyddspad" är en bra tanke.nanowire skrev:
Har en Bosch GEX 125-150 AVE excenterslip som jag vill "skydda".
Jo, det funkar. Jag har lite Festool-papper och även dessa funkar på padsaver.Alfredo skrev:
Ha i åtanke på att de kan ändra karaktären på sliptallriken. Har du en hård blir den något mjukare osv.Alfredo skrev:
Det låter rimligt men vad innebär det egentligen i praktiken när jag använder maskinen? Hur förändras "maskinens beteende" på grund av detta? Kanske en dum fråga men det bjuder jag på...L Lovan83 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Från såpad till oljad ek
Möbelsnickeri -
alternativ till att padda/light version paddning
Grund & Markarbeten -
Fodral till IPad generstion 10?
Teknik -
100ton matjord ovarpad, 50ton Schaktmassor i Vellinge hämtas gratis om någon är i behov till kommande projekt
Fyllnadsmassor -
Lack till nyslipad parkettgolv
Golv