Hej.
Har plockat bort radiatorerna för att kunna gipsa och måla bakom och även måla radiatorerna.

Nu börjar det bli dags att sätta tillbaka dem och då behövs en speciell packning. Jag har hittat en liknande på VVS-butiken men den hade inga mått. (Dom kollar och återkommer nästa vecka)
Men jag tänker ändå att OM dom inte passar så vill jag ha alternativ och gärna i närheten av Helsingborg.

Rsk på den jag hittat är 4806356

https://www.vvsbutiken.nu/product.h...MIpdWnpIGk_wIVjQoGAB1xwA0nEAQYAiABEgKWv_D_BwE

Så här ser min anslutning ut.
Uppskattningsvis 22mm i diameter och flänsen ca 3 mm bred.

• Hand håller termostatventil till radiator, korroderad, kräver underhåll eller byte, VVS-relaterat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mätverktyg mäter rördel, vit radiatorventil, grön hink, tejp, otydlig bakgrund.
    Skapa konto
Det finns fiber- och gummiduk i olika tjocklek på t ex biltema så du kan klippa till en passande packning om du inte hittar någon färdig som passar.

useless useless skrev:
Det finns fiber- och gummiduk i olika tjocklek på t ex biltema så du kan klippa till en passande packning om du inte hittar någon färdig som passar.
Toppen. Och det blir good enough?
Vill inte riskera något läckage på kretsen.

Det är ju inga hög tryck det handlar om men det måste ju ändå bli bra.

Bara som ett tillägg till tråden. Packningarna finns att beställa och jag såg dem häromdagen på hornbach.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Te x här.

• Webbshopsida för delad packning, 45kr, produktinformation för HP/HPC och M68/TKM ventil, med köpknapp och leveranstid.
    Skapa konto
  • Bild på en svart, rund packning för sektionsradiator, med två ovala hål, från webbutiken dinvvsbutik.se.
    Skapa konto
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.