Nu är det äntligen dags att byta ut våra 70-tals fönster. På måndag kommer ett gäng polacker hit och tar bort våra gamla fönster och sätter dit 19 PVC-fönster och en altandörr. Är det något speciellt att tänka på? Vi tänker ta bort gardiner, fönsterbräda och blommor i helgen. Räcker det om man bjuder på kaffe och bullar? Brukar de ha med egen matlåda? :rolleyes:
Jag har tagit ledigt så jag kommer vara hemma, fast jag antar att det tar mer än en dag?

Göm spriten!!!!

Den delar vi på om de gör ett bra jobb! :thumbup:

askkopp, skruv och kaffe.
ska dom även göra nya smygar eller gör ni det själva senare då jag antar att PVC fönstren har tunnare karmar..?

Vad ska jag med skruv till? Det håller väl de med?

Askkopp kan ju vara en bra idé.

De gör allt utvändigt jobb. Jag fixar invändigt efteråt.

Vi har inga fördomar här.

Krilleman
Inga fördomar alls florerar här från mig, jag har bara egen-upplevda fakta om polsk arbetskraft!

Absolut finns det många duktiga, men klåparna som glider på deras utmärkta kunskaper drar ner hela "folkslaget"!

Kolla f-skatt sedeln

krilleman_215 skrev:
Inga fördomar alls florerar här från mig, jag har bara egen-upplevda fakta om polsk arbetskraft!

Absolut finns det många duktiga, men klåparna som glider på deras utmärkta kunskaper drar ner hela "folkslaget"!
Visst är det så.
Idiotin sitter inte i landet man är född utan i sedvänjor och annan kunskap.
Kan kallas okunskap här men vi ser olika på allt.
Vi kör tex med vp-rör för att kunna byta ut elsladdar, polackerna spacklar in skiten och tycker att har man gjort rätt från början behöver man inte göra om ;)

Men oavsett det så Göm Spriten!!!!

Oj, vad många svar och synpunkter på kort tid! :thumbup:

Jag har tagit referenser och de är ett loklat företag så de är nog ok. Man förväntas inte bjuda på middag då? :o

Bara för att det är polacker så vänd inte upp och ner på din världsbild.
Det är människor det med, fast en sämre sort enligt många här, inte enligt mig.
Är dom trevliga så bjud dom på mat, menar hur svårt kan det va?
Kanske du får betala det som arbetstid, vem vet men det blir väl både rut och rot om du kockar ;)
Och NEJ man förväntas inte bjuda svenska slashasar på middag då dom antingen sabbar din middag med grillkrydda eller ketchup oavsett. *hantverkarsvin*!!!!
Jag är lite ironisk nu.

Fan, ställ dig och stek upp lite hamburgare till middag, det hade vem som helst oavsett ursprung uppskattat.Kanske inte såna med slöjor men dom kan ju inte se nog för att slå i en spik så skit i såna.

Rooney skrev:
Oj, vad många svar och synpunkter på kort tid! :thumbup:

Jag har tagit referenser och de är ett loklat företag så de är nog ok. Man förväntas inte bjuda på middag då? :o
Skulle inte tro att polska hantverkare förväntar sig mat för att utföra sitt jobb men gör dom det bra så finns det väl ingen som helst anledning till att inte bjuda på middag om du vill det. Skulle gissa att det knappast försämrar oddsen för ett lyckat slutresultat.

Skall dom arbete utanför på huset så plocka bort allt på marken under fönstren och 2 m bort, om du betalar monteringen på löpande så bjuder du självklart inte på någonting eftersom du får betala även för den tiden.

Skaffa ett svensk - polskt lexikon så du kan komunicera med dom.
Många polacker kan tyvärr inte engelska så jättebra , och det kan ju vara bra att förstå varandra någolunda. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.