649 läst ·
4 svar
649 läst
4 svar
Övrsvämning
Jag får översvämning i källaren som jag inte haft innan.Men nu har jag haft 2rejäla,Och har nu automatisk pump som pumpar med.Jag misstänker att när de grävde ned fiber kabel för ett tag sedan,så misstänker jag att de fördärvade det som har fungerat hela tiden under de 12 år jag bott här.Vad ska jag göra,grannen har också översvämmningar.Jag ville inte ha fiber,men jag tror att det beror på nedgrävningen av fiber kabeln.
Nej inte vad jag vet,det är ett äldre hus så det finns inga ritningar.Jag vet inget alls om detta hus,bara att grannen börjat gräva för ny stenkista?Men han har grävare så det är lätt för honom men är man full av värk är det inte lätt.GoForIt skrev:
Produkter som diskuteras: "stenkista"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
Drog de in fibern i källaren?
Annars brukar väl inte fiberkablar ligga så djupt som dränering under källarsula?
De kan ju förstås ha grävt till något med dräneringen en bit bort från huset, om marken sluttar så de kommer ner i dräneringsnivå?
Sedan kan det ju vara orelaterat. Här i Skåne där vi bor har det regnat så mkt de senaste halvåret så att marken är som ett gungfly, helt mättad på vatten. Pratade med en kille som reparerade tfn-kabeln på vår tomt. Han sa att det är problem med alla skarvar för att marken är så blöt. Då ligger ändå vår tfn-kabelskarv bara 1 m från husgrunden där det är dränerat, men det är pga den kraftiga lerjorden.
Tillägg:
Har du pratat med grannen? Vad tror han?
Han kanske känner till en del om ditt hus om han bott längre än du där?
Annars brukar väl inte fiberkablar ligga så djupt som dränering under källarsula?
De kan ju förstås ha grävt till något med dräneringen en bit bort från huset, om marken sluttar så de kommer ner i dräneringsnivå?
Sedan kan det ju vara orelaterat. Här i Skåne där vi bor har det regnat så mkt de senaste halvåret så att marken är som ett gungfly, helt mättad på vatten. Pratade med en kille som reparerade tfn-kabeln på vår tomt. Han sa att det är problem med alla skarvar för att marken är så blöt. Då ligger ändå vår tfn-kabelskarv bara 1 m från husgrunden där det är dränerat, men det är pga den kraftiga lerjorden.
Tillägg:
Har du pratat med grannen? Vad tror han?
Han kanske känner till en del om ditt hus om han bott längre än du där?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden